Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 4272 ggr
LinaK
2011-05-20 10:57

Peugeot 406 - rycker och lägger av ibland

Hej, först och främst så ska jag säga att jag är totalt kass på bilar. Men jag ska försöka vara så tydlig som det bara går.

Vi har en peugeot 406 2,0 Kombi 03 eller 04.
Har haft mycket problem med den senaste månaderna tyvärr.
Nu när alla problem är fixade uppstår nya problem.

När man kör bilen och den stått en tid och blivit "kall" så går den hyffsat, ja som normalt. Men när man åkt en bit i den så börjar den rycka till när man trycker på gasen och när man lättar på gasen. Känns lite som att bilen "hoppar" framåt, gör som ett litet skutt. Det låter inget onormalt från bilen, utan i övrigt är den som vanligt.

Vet att vi hade liknande problem på en golf vi hade innan, då bytte vi tändkablarna och problemet försvann. Vet inte ens om det finns några tändkablar på denna bil(?) som sagt är jag usel på detta. Igår började den också lägga av när man saktar ner och ska tillexempel parkera, då är det precis som att man får motorstopp. Detta händer bara när man kör extremt sakta och när man ska backa bilen. Startar man om den och ska fortsätta parkera eller backa sakta så dör den igen.
Igår kollade sambon batteriet då hans pappa tyckte det lät därifrån, det var dåligt med batterivatten där så det är nu påfyllt.

Kan det vara dåligt batteri eller vad kan vara felet, något med tändningen?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: