Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2328 ggr
[SarahOhrn]
8/26/12, 9:02 PM

Bra, billig bil? Vad tänka på?

Hej! Det är så att jag och min sambo har idag en Skoda fabia kombi som vi köpte ny 2010. Supernöjda med bilen på alla sätt den är billig i drift, försäkring, skatt osv vilket är viktigt för oss + att vi knappt behövt lägga några pengar på den iom att den är så ny. Men vi behöver verkligen en större bil då vi har barn och hund nu! Den är stor men inte tillräckligt… Problemet är att vi skulle behöva få bort billånet då det tar alldeles för mycket av ekonomin, så en större bil men begagnad såklart för runt 40000 kr! Går det att hitta en hyfsat stor kombi, fräsch, som inte är alltför fallfärdig som man behöver lägga en massa pengar på att laga osv. Behöver tips på pålitliga bilar i den prisklassen, vad man ska tänka på när man ska köpa en begagnad osv.

Annons:
[SarahOhrn]
10/4/12, 1:14 PM
#2

Haha inte direkt!

Kefa
10/5/12, 2:19 PM
#3

Jag skulle satsa på en Saab 95, om ni inte behöver mer sittplatser. Billig robust och driftsäker. Står just nu väldigt bra i pris. Ni skulle kunna få en 02:a för halva pengen. Det är turbon man får se upp lite med på dessa.

[SarahOhrn]
10/5/12, 2:25 PM
#4

#3 Okok, ja har vart inne på Saab lite faktiskt… vad ska man tänka åp med turbon, att den är bytt? Är dom dyra i drift?

[SarahOhrn]
10/5/12, 2:35 PM
#5

Hur långt bör dom max ha gått för att ändå hålla ett tag?

Hur låter denna? Bytt turbo iaf http://www.blocket.se/gavleborg/Saab_9_5_2_3t_43114579.htm?ca=5&w=1

Kefa
10/5/12, 2:45 PM
#6

Man byter en turbo för runt 10 tusen så det är inen jättegrej. Servicebok är alltid viktigt, det brykar ryka en del när turbon börjar skicka hem. Att inte slå av utan vänta en halv minut vid stopp gör en del. Såg tex en 02:a för 29 med 18 tusen mil, låter helt OK. Går nog att få loss för runt 25. Detta var hos en Saab handlare, ja skuller vara noga med vem jag köper av. En seriös handlare riskerar inte sitt namn med en skitbil. Det är för lite pengar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: