Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2146 ggr
[amysmatte]
4/23/13, 2:13 PM

xc70 - 02 HJÄLP!

Visste inte vart jag skulle skriva för någonstans men hoppas att någon kan hjälpa mig/oss.

Jag och min kille köpte en xc70 årsmodell 02, automat, för några dagar sedan. Den fungerar felfritt.

Min kille skulle sälja vår gamla bil till en mekaniker idag och min kille bad honom kolla vår nya bil också. 

Han sa att bilen kan läcka lite från kylaren men att det kan vara lite spillt också så det ska vi kolla upp. Han sa att det kostar ca 5000 att laga en kylare.

Jag tror bilen gått ca 33000+ och bilmekanikern sa att växellådan på bilen kommer gå sönder om ca 4000 tusen mil och att det kostar ca 40 000 kr att laga den för att det är automat och fyrhjulsdrift. Stämmer det? Brukar växellådan på xc70 gå sönder vid ca 40 000mil? Han sa att det är upp till oss om vi vill laga den eller sälja den.

Vi kan liksom inte lägga 40 000 på att laga en växellåda så om den går sönder så blir det skroten.

Den är en föredetta polisbil och är servad varje år.

Annons:
[daytona]
5/1/13, 9:29 PM
#1

Varför LAGA en kylare?? Leta på bildelsbasen efter en som är trycktestad eller på nätet, eller mekonomen!! Den kan ni byta själva, det är inte så himla svårt!

Samma sak är att laga en växellåda gör man inte!! Def, inte på en bilverkstad. Kolla skroten isf, OM den nu skulle ge sig.

Verkstadskillen är bara ute efter att få jobb o tjäna pengar på folk!

Lycka till

[amysmatte]
5/1/13, 10:03 PM
#2

Men det jag menar med att laga är ju att byta hela.

[daytona]
5/1/13, 10:21 PM
#3

Skulle jag ändå aldrig betala en verkstad för att göra….. har bytt ett antal själv… och ja jag är tjej…*S*

[amysmatte]
5/1/13, 10:24 PM
#4

Ja men nu kan ju inte alla göra det själv eller hur? Så har jag pengarna så betalar jag en verkstad att göra det. Och att du är tjej eller inte förstår jag inte vad du vill komma fram till?

[daytona]
5/2/13, 11:03 PM
#5

Försöker bara få dig att förstå att det är inte så svårt att byta själv o SPARA pengar. Men ursäkta då, om du nu är gjord av pengar, då är det bara att lämna in o byta. Lycka till,

[amysmatte]
5/3/13, 3:10 PM
#6

#5 Men det är inte alla som vet hur man byter själv eller hur? Så det är inget alternativ för oss då vi varken har tillgång till en verkstad eller verktyg.

Jag är inte gjord av pengar men om jag har pengar så betalar jag ju självklart för att de ska laga min bil.

Annons:
sjöholm i hålan
7/12/13, 3:55 PM
#7

Om du inte kan byta ?? Men om du plockar av kylaren , så bara gör tvärtom med den nya :-) :-) Och glöm för f*n inte oljekylaren till lådan…Men hade nog hellre satsat på en V70 AWD istället än XC …Har haft genom jobb båda modellerna… AWDn är att föredra då den inte är höjd eller så …

Upp till toppen
Annons: