Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 1884 ggr
Fillixa
8/29/13, 1:27 PM

CO halt.

Vid besiktningen av en över 30 år gammal bil så visade Co halten 0,1 gränsvärdet är 4,5.

Är det bara positivt med ett så lågt värde?

Annons:
Gasoline
8/29/13, 9:24 PM
#1

Jag kan inte mycket om detta personligen men min sambo sa att det var positivt. Möjligen kan motorn vara "snålinställd", eller i bra skick med de resultatet. Tankade du etanol eller något liknande innan besiktning? Detta kan ju även de påverka resultatet.

Fillixa
8/30/13, 5:38 PM
#2

Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkningar!

Tomgången har varit väldigt "låg" och jag fixade den genom att ändra på en skruv till förgasaren så det kom i mer luft! Kanske är co halten lite högre nu än vid besiktningen!

Gasoline
8/30/13, 6:24 PM
#3

#2 kul att höra! :-D får man fråga vad det är för bil? Förmodligen är co halten något högre nu och bilen något törstigare. Går den bättre?

Fillixa
8/30/13, 6:35 PM
#4

Ja, den går bättre nu!

Bilen är en Renault 14! Väldigt ovanlig nu för tiden😃!

Gasoline
8/30/13, 7:29 PM
#5

Ja, dom finns det nog inte så många kvar utav. :-D kult!

Leo
9/1/13, 6:00 AM
#6

du har pillat pa luftskruven om du ska andra tomgang sa kolla efter var gasvajern kommer till forgasaren dar sitter en arm som har en justeringsskruv.

Valkommen till klassiker som flyger genom bes lol annat an dagens bilar. 

stolt agare till en 740 -86 forgasare som gatt igenom 4 ar utan nat i ar hade bromsljuskontakten argat lite.

ta val hand om Renaulten och se till att hall den sa rostfri som mojligt det var det dom flesta dog av

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Annons:
Fillixa
9/1/13, 4:00 PM
#7

Då bilen är av årsmodell 1980 så behöver jag inte besikta den nästa år, utan först 2015!  (Senast den 31 augusti 2015!)

Skattefri är den också!

Denna bil fick en extra rostskyddsbehandling och då ingick även förlängd rostskyddsgaranti! -9år i stället för 6 år!

Ändrade som sagt lite på luftskruven, men jag skall kolla över det lite mera noggrant senare!

Upp till toppen
Annons: