Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 4837 ggr
natha-mjau
2013-09-29 18:38

skakar vid gas

Jag äger en ford focus 01 och den funkade bra i ett par veckor men sedan så började den skaka när man kom över 110km/h.
Sedan kom det vid 100km och nu 80-90km.

Bilen skakar endast när man gasar, när man släpper gasen slutar det skaka.

Jag kör inte mer än ett par gånger i veckan och de första gångerna började den skaka varje gång jag kom upp i hög hastighet, men nu är det mer varannan gång kanske.
Ibland funkar det att köra i 110 utan att känna av nått och sen helt plötsligt när man saktar ner till 90 börjar de skaka.

Däcken är precis i 1,6 så kan det bero på att däcken är dåliga?
Hade det vart felaktig hjulinställning tycker jag inte det skulle ha kommit bara sådär?
Och det känns inte som det är nått av det eftersom det slutar när jag släpper gasen.

Annons:
Gasoline
2013-09-30 20:32
#1

Hoppas någon annan kan ge dig något bättre svar än mitt. Min sambo sa att om bilen hade varit bakhjulsdriven (din bör vara framhjulsdriven) så kunde det varit något i drivlinan som inte är som det borde. Inget bra svar, men det är alltid bra att komma med olika tankar kring ett problem.

natha-mjau
2013-10-01 12:13
#2

#1 Ärligt talat vet jag inte om den är framhjulsdriven x)
Har inte haft den så jättelänge och har inte alls koll eller intresse av bilar.

Men ska kolla med någon om det kan vara drivlinan

Gasoline
2013-10-01 13:08
#3

#2 ja, be dom se över den, det skadar iallafall inte :-D

Cragan
2013-10-04 21:09
#4

har för mig att en syrrans bil va likadan men glömt om det var så för att ena tändmodulen va kaputt eller om det var för att ena hjullagret va kaputt.  tror det va tändmodulen dock  fast det va en renault megan som var ett rullande elfel 😛

Gasoline
2013-10-15 19:57
#5

Ts, hur har det gått? Fått någon ordning på skakandet?

natha-mjau
2013-10-16 12:12
#6

Ingen har haft tid att kika på bilen ännu, men de säger att det låter som att de är felaktig hjulinställning, kan det komma bara sådär?
Tänkte se hur det blir när vinterdäcken kommer på

Annons:
Upp till toppen
Annons: