Annons:
Etikettbruksbilen
Läst 1530 ggr
LillyB
10/18/13, 11:12 PM

Tung koppling på Ford Sierra

Hejsan! Lilly heter jag och tog mitt körkort i tisdags. Tänkte rivstarta mina dagar på vägarna med lite gratis bakhjulsdrift från brorsan. Så här står jag med en Ford Sierra 2.0i Gt -93 tills den ramlar ihop och jag har hunnit spara ihop till något finare :) Bilen har vandrat i familjen och jag är den 4:e som skrivs på den. Bilen rullar skitbra och jag hoppas att den glider igenom besiktningen till veckan, men en sak som vi alla i familjen håller med om är att kopplingen är extremt tung och måste pressas i botten. Skulle ju gärna vilja att den blev lite lättare och känsligare och tänkte att detta måste ju vara det ultimata stället att be om råd på? Nog för att jag är bilintresserad, men jag vet inte mer än att bilen har en koppling. ;) Någon här som vet vad den kan ha för koppling, vad som kan vara fel på den och om det går att göra något åt? Är även intresserad av hur krångligt och kostsamt det skulle kunna bli att fixa. Hjälp en lite snurrig tjej! Tack på förhand! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
Gasoline
10/19/13, 12:35 AM
#1

Hej Lilly, Välkommen och grattis till körkortet! Är kopplingen trög brukar detta vara ett tecken på att den är dålig. Det brukar vara lite jobb med att byta koppling då växellådan måste ner. Kostnad har jag tyvärr ingen aning om. Lycka till med bilen och ta det försiktigt på vägen. :-D

[Mustangcab]
10/19/13, 2:37 PM
#2

Säger också välkommen och grattis till körkortet. Får även fyla i vad föregåennde sa att kopplingen behöver bytas och dessvärre tas växlelådan bort. Har du någon som kan hjälpa dig med detta? För verkstäder är ganska dyra på sådana saker.

Upp till toppen
Annons: