Allmänt / Övrigt

Nya Mercedes S-klass

2013-10-25 10:43 #0 av: [Mustangcab]

"I decennier har baksätet på en Mercedes S-klass varit en plats för såväl statsråd som dignitärer.

Slutligen även för undertecknad, om än bara för en dag.

Mercedes nya flaggskepp är här. Och det är en orgie i teknik och komfort."

http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/article17708678.ab

"Det betyder att bilen framför mig kostar 895 000 kronor med sin 258 hästkrafter starka dieselmotor." En Subaru Outback kostar 430.000 och haar 260 hk i en 3,6 l boxermotorsom jämförelse. Det är besinvarianen hos Mercan är det en diesel.

"Bensindriven 4,7-liters V8:a med 455 hästkrafter som gör att 0–100 km/tim avverkas på 4,8 sekunder, två sekunder snabbare än för dieselmotorn."

Får anser mig slagen då min egen V8:a på 5.0l på Mustangen endast ger drygt 400 hk men den har aluminiumsmotor.Storgråter

Men jag behåller Mustangen i alla fall då jag aldrig har varit speciellt förtjust i MercedesGapskrattar

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2013-10-25 11:30 #1 av: VSK

allt är ju inte hk.. Nm och muller betyder en hel del Skrattar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2013-10-25 14:07 #2 av: Gasoline

#1 kan inte göra annat än att hålla med.

Dessutom så behöver inte alla bilar våra kvicka, beroende på vad man använder dom till ;-)

Anmäl
2013-10-25 20:17 #3 av: VSK

Skrattar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.