Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1841 ggr
Gasoline
10/27/13, 5:43 PM

Anmäla rattfylleri

Har ni någon gång anmält rattfylleri? Dvs någon som för tillfället kör onykter eller någon som ni vet kör onykter dagligen?

Annons:
ChristineL
10/27/13, 5:51 PM
#1

Ja, det har jag gjort. En stamkund på butiken där jag jobbar körde berusad varje dag. Vi var flera som anmälde honom vid flera olika tillfällen och en vacker dag stod polisen runt knuten och tog körkortet på plats. Det var kanske 2-3 år sedan och sen dess har han faktiskt gått till butiken så det är ju jättebra! Men man blir arg och ledsen av att se sånt, det ligger dessutom en skola på andra sidan gatan och mycket barn som springer kors och tvärs, ett under att inget hänt.

[Mustangcab]
10/27/13, 6:25 PM
#2

Förmodligen då min man och jag  ringde polisen då en bil framför oss körde lite ryckigt minst sagt och tvingade ut mötande trafik i vägrenen. Polisen kom och tog vederbörande men om det var alkohol eller något annat vet vi inte.

Gasoline
10/27/13, 7:50 PM
#3

Ja, jag har anmält när jag varit säker på att föraren varit påverkad av alkohol.

Det är aldrig OK att köra bil påverkad.

Lucifer Sam
10/29/13, 7:49 PM
#4

Jag har ännu inte behövt göra det men skulle situationen uppstå så hoppas jag innerligt att jag har stake nog att göra det. Däremot har jag vid ett antal tillfällen grälat på folk som i efterhand erkänt att de vid något tillfälle kört trots att de druckit.

Shine On You Crazy Diamond

TjockaBerta
11/4/13, 10:23 PM
#5

Jag anmälde en granne som kör full eller under sjukdom. Hon har luckor och vet inte var hon är. Men så vitt jag vet gjorde inte polisen något. Hon kör fortfarande. I en ny bil som  hennes dotter köpte åt henne när hon helkrockat den gamla. 

Ibland tar hon upp tre P-platser på parkeringen. Suck!

>>>Malum domesticum<<<

[VSK]
11/4/13, 10:25 PM
#6

😮

Annons:
Gasoline
11/4/13, 10:30 PM
#7

#5 tråkigt att det ska kunna vara på det sättet :-/

[VSK]
11/4/13, 10:39 PM
#8

jag har följt efter en rattfylla för många år sedan. det var 50 på vägen vi körde men han körde 70-80 när jag ringde farbror blå.

jag sa som det var och frågade om jag fick följa efter, men polisen fick inte uppmana mig att köra lika fort på en 50-väg. samtidigt så sa hon jag pratade med hos polisen att jag inte fick släppa rattfyllan ur sikte och jag skulle hela tiden tala om vart jag var..

-hur skall du ha det nu, sa jag. ska jag släppa eller följa efter.. följ efter sa hon efter lite tvekande 😃

hur som så hände det ingen olycka eller på nåt annat sätt tråkigt, utan han som körde blev omhändertagen så fort polisen kom. då hade han somnat bakom ratten på parkeringen medans bilen studsade fram och tillbaka mot en lyktstolpe, vilket gör att han måste ha haft automatväxlad bil och hög tomgång.

[Mustangcab]
11/4/13, 10:45 PM
#9

# 8 Gode frid😭

[VSK]
11/4/13, 10:46 PM
#10

jo man kan ju sucka för mindre…

Upp till toppen
Annons: