Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1270 ggr
Gasoline
10/28/13, 6:26 PM

Bilens el

Det finns få saker som gör mig så frustrerad, arg, ledsen, uppgiven och hjälplös som bilel. Och speciellt nu.

Bilel och databoxar = Problem! Usch och fy!

Här har jag och de duktiga grabbarna spenderat många timmar på ett motorbyte i min veteranare och så verkar allt gå åt pipan när det är det sista kvar, BILELEN!

Att byta motor i en bil från -57 med förgasare till en motor från -91 med insprut är ingen lätt match.

Det verkar som att vi får ge upp och sätta dit en förgasare på motorn iallafall. Som tur är så behöver man ju inte ta ur motorn igen för att montera förgasare. 🙂

 Man kanske skulle uppfinna en bil helt befriad från el, nu när elbilen börjar bli allt vanligare? 😉

Annons:
Gasoline
11/4/13, 4:28 PM
#1

Killarna har gnuggat geniknölarna hela helgen och har nu gett upp. Det blir förgasare istället för insprut, och så slipper man en massa onödiga problem med det elektriska i framtiden.

[Mustangcab]
11/4/13, 5:45 PM
#2

Undrade just om det skulle gå att byta till insprut för det är så mycket runtomkring som följer med detta.

Jalking
11/4/13, 8:08 PM
#3

I en 57-a ska det väll sitta nån Rochester eller Hillborn insprut. Bör funka utan elsnöre. Rochestersrut satt bl.a. i tidiga Corvetter. Hillborn  var nog rena racegrejor.

Annars finns små dieselmotorer som man vevar igång. Där behövs inte den minsta gnutta el.

Gasoline
11/4/13, 9:19 PM
#4

#2 ja, man får ju flytta med hela el systemet med databoxar och allt. Det är fullt möjligt, men killarna kunde tyvärr inte lista ut hur allt skulle kopplas trotts en massa mätningar och annat, och inte hittade vi något elschema heller. Men vi kör på förgasare, mindre komplicerat på så sätt ;-) #3 ja, det skulle nog suttit fint. Men nu var en ford motor från -91 det som fanns tillgängligt :-D

[Mustangcab]
11/4/13, 10:43 PM
#5

# 4 Det var vad jag trodde något komplicerat. T.o.m. min man sa att det inte var helt lätt så då förstår man att det är svårt😡

Gasoline
11/10/13, 12:32 AM
#6

Denna helg monterades förgasare med tillhörande "lull lull" och nu lever bilen. Skönt! Snart dags att köra hem bilen :-D

Annons:
Leo
11/11/13, 4:46 AM
#7

byt till ovannamnda Hillborn 😃kaxigt med 8 pipor genom huven breda bakhjul och stegar till axeln+1 tums hojning bak och miniljuddampare sa vips har du en 70-80tals gatracer som ingen vid rodljusen brakar med (till utseeendet iallafall) glomde dom viktiga tillbehorsdekalerna pa framskarmarna

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Gasoline
11/11/13, 5:27 AM
#8

#7 nej, inte förstöra min glidare! Om du bara visst vad grabbarna är sugna på att göra hål i huven på bilen.

Upp till toppen
Annons: