Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 1062 ggr
[Wraith]
2013-11-09 17:12

Generatorbyte?

Bytte generatorn igår på min V50, på verkstad. Grejen är den att ratten har börjat vibrera nu när jag kommer upp emot 90-100km/h. Ska kontakta verkstaden igen då detta inte fanns innan, eller jo det fanns det för ca 2-3 veckor sedan, men jag skickade in bilen på balansering och inställning och då försvann det. Men nu har det alltså kommit tillbaka i en värre version. Och det är efter verkstadsbesöket.

Min fråga är, när de byter generator kan de störa detta område? Tex ska ny obalans eller likn.?

Annons:
Gasoline
2013-11-09 23:16
#1

Jag tyckte att det lät väldigt ologiskt att man skulle få vibrationer i ratten utav ett generatorbyte men hörde mig för med killarna i garaget om detta. På nya bilar brukar generatorn sitta undertill, man får hissa upp bilen och lyfta ner framvagnen för att kunna byta generator. Detta kan alltså påverka balansen i framvagnen. Om jag fattade detta rätt. . . Men jag frågade aldrig vad "nyare bilar"innebar i detta fall.

[Wraith]
2013-11-09 23:28
#2

Hmmm, årsmodellen är -05 så det kan ju kanske räknas som nyare. Det måste ju iaf vara något de ha gjort, för som sagt detta kom efteråt de lekte med bilen. Tack för att du hörde efter:)

Gasoline
2013-11-10 00:29
#3

#2 ingen fara, svaret var ju tyvärr inte mycket till hjälp. Men hör med verkstaden som utförde generatorbytet och se vad dom säger om detta.

Upp till toppen
Annons: