Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 1571 ggr
Imasy
2013-11-20 00:52

Hur länge kan motorvärmaren va i?

Kan jag stoppa i sladden innan jag går och lägger mig vid 24-01 och låta den sitta i tills jag åker strax innan 8 på morgonen?

Annons:
Grodan
2013-11-20 01:10
#1

Jag sätter i motorvärmaren 0,5 - 1 h innan jag ska åka. Jag är fattig och el är dyrt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

RadioMG
2013-11-20 01:43
#2

Många bilar har inbyggd timer.. Annars sätt en vanlig timer som startar 1-2 timmar innan du ska åka.

Gasoline
2013-11-20 05:29
#3

Ja, du kan sätta i motorvärmaren då, men motorvärmaren gör inte mer nytta än när du sätter i den någon timme innan utan drar bara mer ström. Timer är att föredra. Men det är inte farligt på något annat sätt än för plånboken ;-)

Imasy
2013-11-20 09:35
#4

Ja då är det nog mer på sin plats att lära sig hur en timer fungerar 😃

Jag är en sån där som ligger kvar i sängen tills det är dax att kliva upp och åka, så kliva upp tidigare enbart för att plugga i motorvärmaren känns inte riktigt som något jag skulle fixa 😉

Har ju iof bilen i garaget och den nya bilen blev varm riktigt snabbt, men det känns bättre att slippa kallstarterna.

Gasoline
2013-11-20 10:10
#5

#4 känner igen det där, jag är likadan. Går upp 20 min innan jag ska åka. Haha!

Imasy
2013-11-20 11:06
#6

#5 

Det stora barnet släpper man ju bara av i farten vid skolan, så ingen ser hur man ser ut, så man behöver inte ens borsta tänderna om man inte vill det.

Och på dagis där de andra två barnen ska vara på, där ser alla föräldrar lika trötta och slitna ut, så man har inte direkt någon prestationsångest där heller vad det gäller utseendet.

Och min livsfilosofi är att inte stressa i onödan, så det blir ju en riktigt win win 😃

Annons:
Jalking
2013-11-20 18:37
#7

Kopplingsur hos Clas Ohlson. Den svarta för 49:- räcker bra. Ska du iväg olika tider olika dagar är den för 149:- antagligen bättre, men den sorten brukar vara lite besvärliga att ställa in. Den billigare är skitenkel att ställa in. En sån är nog betald med lägre elförbrukning på en vecka eller två.
Man måste givetvis inte köpa av Clas. Jula, Biltema m.fl har säkert liknande till bra priser. Köper man i en elaffär eller biltillbehörsaffär blir det antagligen mycket dyrare.

Upp till toppen
Annons: