Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2714 ggr
Zariah
11/23/13, 11:58 PM

Montera dit farthållare på bilen

Jag letar efter bil och vill gärna ha en med farthållare. Jag undrar om ni vet vad det kan kosta att få dit en farthållare. Vad kan materialet kosta + själva arbetet när nån gör det?

Kan man montera dit en farthållare på en volvo 940?

Annons:
Leo
11/24/13, 2:34 AM
#1

forr fanns det kit man kunde kopa till vilken bil som helst pa firmor typ biltema for ett par hundra

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Zariah
11/24/13, 10:43 AM
#2

#1 Ok. Hoppas det finns såna nu med. :-) Tänkte att när jag letar bil kanske jag inte ska haka upp mig på att bilen ska ha farthållare från början, utan hittar jag en toppenbra bil så kan man sätta in farthållare i den sen. Tack för ditt svar Leo :-)

Leo
11/24/13, 11:01 AM
Zariah
11/24/13, 11:27 AM
#4

#3 Tack ska kolla där :-)

Gasoline
11/24/13, 12:28 PM
#5

Det finns ju 940 med farthållare från fabrik, bästa är ju om du kan hitta en sådan. Om det är en 940 du vill ha så skulle jag fråga runt på olika verkstäder om de kan lösa detta samt ett ca pris.

Gasoline
3/7/14, 5:52 PM
#6

Hur gick det med din farthållare, hittade du något?

Annons:
Jalking
3/7/14, 7:37 PM
#7

Jag har haft en bil med eftermonterad farthållare. Så dåligt att jag slutade använda den efter några försök. Om jag ställde in den på 90 kunde farten pendla mellan 80 och 100. Om nu detta berodde på själva mojängen eller monteringen ska jag låta vara osagt. Jag gjorde inget  försök att felsöka eftersom det var ett billigt vrak som skulle funka som bruksbil ett tag och sen gå hädan. Lägger inte ner jobb på en sån.

Gasoline
3/7/14, 7:43 PM
#8

#7 ja, det är ju frågan. Köpte en 945 a i vintras med farthållare, den pendlar några kilometer hit och några dit beroende på om det är uppförsbacke eller nedförsbacke. Jag misstänker att det beror på att tekniken inte är så bra på den som i dagens moderna bilar, eller jag vill gärna tro det. Använder sällan farthållare så det gör mig inte så mycket :-)

Upp till toppen
Annons: