Annons:
Etikettlagar-och-regler
Läst 3436 ggr
gickan87
2014-01-16 17:42

Backade på bil, vad händer nu?

I måndags var jag jäkligt klantig.

Skulle köra ut från en korsning men kom på att jag skulle åt andra hållet så slängde i backen och backade ! varv med hjulen innan det small bakom.

Självklart backade jag in i bilen som stod bakom mig.

Det blev vagnskador på bilen bakom men min klarade sig.

Blev så chockad och är fortfarande.

Föraren till andra bilen tog mina uppgifter och skulle höra av sig, dum som jag var så tog inte jag hens uppgifter.

Så vet inte vem personen är. Vet inte ens namn.

Tycker hen borde hört av sig nu? är ju trots allt 4 dagar sedan det hände.

Vad kan jag göra mer än våndas?

MVH Erika :)

Annons:
Gasoline
2014-01-16 19:03
#1

Tråkigt det som hänt, men man får tänka att sådana saker kan hända alla och ingen kom förhoppningsvis till skada? Du kan nog tyvärr inte göra så mycket mer än att vänta just nu. Jag skulle kunna tro att den andra parten kollar runt på hur han kan fixa sin bil och när detta är klart kommer han förmodligen att höra av sig. Har du trafikförsäkring bör detta täcka hans skador (du bör ha det då alla fordon som framförs på väg ska ha trafikförsäkring, ifall liknande saker händer så att detta kan täcka motpartens skador), förmodligen kommer du att få betala en självrisk. Men jag håller tummarna för att h*n hör av sig snart så att detta kan bli ett avslutat kapitel = )

Leo
2014-01-22 11:47
#2

ta ALLTID minst regnr pa motpartens bil

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Gasoline
2014-01-22 11:51
#3

Hur har det gått TS? Leo har en poäng, kan vara bra att tänka på om det skulle hända igen.

gickan87
2014-01-22 16:26
#4

#3 Inte hört något. Mår jättedåligt över att dem inte hört av sig :(

MVH Erika :)

Gasoline
2014-01-22 18:11
#5

#4 jag förstår att det är jobbigt, men det löser sig ska du se @-}--

Gasoline
2014-02-07 13:21
#6

Hur har det gått gickan87, hört något än?

Annons:
Upp till toppen
Annons: