Annons:
Etikettbilköp-tips-och-råd
Läst 1715 ggr
Ary
1/19/14, 12:25 PM

Vad kostar saaben?

Saab 93, 1999, sommar och vinterdäck, besiktning på våren, i norrköpingstrakten, lite tvåfärgad bakskärm, köpt för 14 000 för ett år sedan. Vad får man för den tro.

Annons:
Paltn
1/19/14, 12:35 PM
#1

Tror inte den sjunkit så mycket mot när ni köpte den.
Jag skulle testa lägga ut den för 14 000 igen på blocket.
Det mesta idag där vid 20.000kr och neråt är helt beroende på miltal om den blir såld eller inte.
Har den där Saaben under 20.000 mil så får du iväg den för 14.000 igen. Ligger den runt 25.000 mil så gissar jag på 10-12.000kr
Är det närmare 30.000 mil så börjar vi snacka 7-8000kr

Efter 30.000 mil så blir 99% av köparna bortskrämda så då kan du inte räkna med mer än 5.000.

Men lägg ut den för 14.000 på blocket är mitt tips, om nån vill pruta lite så är det väl ok då. (en köpare som lyckats pruta ner priset går därifrån nöjd, så lite överpris vid annons är aldrig fel)

// Paltfan

Gasoline
1/19/14, 5:29 PM
#2

Det beror ju lite på vad det är för skick på bilen (rost, lack, inredning, motor osv) och miltalen brukar även höja/sänka priset som ovan nämnt. Bra att tänka på är även att en ny bes. och skattad bil oftast är attraktivare på bilmarknaden. Det är jättesvårt att säga vad en bil är värd, då det är så mycket som påverkar priset. Men jag skulle chansa på att du kan sätta ut den för samma pris som ni köpte den för. Ofta brukar det vara ca 10 % prutmån på priserna i annonserna, så sätt ett lite högre pris än det ni hade tänkt släppa den för. Lycka till när det är dags att sälja den = )

Gasoline
1/19/14, 5:35 PM
#3

Måste även tillägga att mycket hänger på vilken typ av köpare som kommer och kollar på bilen. Vad dom ska ha bilen till, vad deras budget är och vad dom själva anser bilen vara värd.

Gasoline
1/19/14, 5:39 PM
#4

Ett tips är att kolla runt på andra annonser där liknande bil säljs, då får man ett hum om vad marknadsvärdet ligger på ett ca.

Ary
1/20/14, 9:44 AM
#5

Tack ska ni ha. När jag får tag på ett nytt batteri kan jag kolla miltalet, vilket man inte utan batteri eftersom det tydligen visas digitalt duh.

Upp till toppen
Annons: