Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 2786 ggr
Gasoline
2014-01-30 19:03

Torrboll i bilen

Har ni torrboll i bilen när ni vinterförvarar det, alt långtidsförvarar? Finns det några nackdelar med detta?

Annons:
Jalking
2014-01-30 19:51
#1

Jag har min Buick utomhus under ett kapell över vintern. En torrboll i skuffen och en på golvet i framsätet. De brukar inte behöva tömmas på vatten eller fyllas på med mer "grus" över en vinter, men jag brukar kolla någon gång ibland.
Den enda nackdel jag kan komma på är att det vatten som samlas i behållaren inte är speciellt snällt. Det påstås att det är giftfritt och miljövänligt och kan hällas i avloppet, men jag undrar… Man blir jättehal och äcklig när man får det på fingrarna och även en rostfri vask kan få rostfläckar av det. Ska nog inte spillas i bilen!

Ford -57
2014-01-30 21:40
#2

Nä men d ha ju hänt att man skjutsat en å annan"torrboll"😃

🙂Ursäkta, men du bjöd ju nästan på den🙂

Ford -57
2014-01-30 21:46
#3

Ja d e sant som Jalking säjer, d e ett jäla klet, nånting mysko e d nog.

[Mustangcab]
2014-01-30 22:20
#4

Ja jag har en torrboll i Mussen som står i ett hönshus. Den innehåller kemiska produkter som kan irritera ögonen.

http://www.clasohlson.com/se/Fuktslukaren-Torrbollen/Pr348289000#moreinfo

Mona22
2014-01-31 18:25
#5

Ja det har vi i oldsen. Just nu får han stå utomhus då vi fixar en annan bil. Har inget kapell på då det förra året blåste lite mycket och lite färg skrapades bort från bilen . inte så lyckat alltså😮.

Grodan
2014-02-01 01:58
#6

I höstas hade jag problem med att min bil blev så fuktig, men något problem har det inte blivit. Försöker att inte ta in så mkt snö i bilen och har sedan mkt varmt så att vätskeångor skall försvinna. Min bil står en hel del nu när jag är pank… så när jag väl kör kör jag långt och värmer upp den ordentligt


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Gasoline
2014-02-02 12:32
#7

#1 Där ser man , då ska jag försöka hålla vattnet i bruken och långt bort från bilen😮 

#2 Där fick du till det 😃

#4 Det kan jag tänka mig. Det verkar dock vara något mysko med din länk, kommer bara till någon form av kontaktsida för Clas Ohlson. 🤔

#5 Trist 😕 Hade tänkt att skaffa kapell till bilen men är lite rädd för att det just ska blåsa och skava på lacken, man vill ju inte att det ska bli värre. Jag är dessutom lite rädd att det ska stänga in fukten, men jag har hört att det ska finnas bilkapell/silvertält/bilöverdrag som andas. 

#6 Smart! 👍 Brukar göra så med de bilar som inte står hela vintern men som används sällan.

[Mustangcab]
2014-02-02 12:37
#8

# 7 Sajten ligger nere för tillfället står det.

Gasoline
2014-02-02 12:39
#9

#8 Ah, sorry. Såg bara telefonnummer och sådant och gjorde ett snabbt antagande 😞

Gasoline
2014-02-06 17:37
#10

I helgen ska jag upp mot dalagränsen och besöka min kära bil, hade tänkt ställa in en torrboll för att minimera risken för fuktskador. 

Sist jag var upp var det ett TJOCKT täcke med snö på bilen och den var stelfrusen, är osäker på om jag hade fått upp den. Så jag fick avvakta med att ställa in torrbollen.

Upp till toppen
Annons: