Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1431 ggr
Gasoline
2014-03-01 20:59

Bilsemester

Har ni åkt på någon form av bilsemester? Bilat runt i Sverige, Europa, USA? Sett massa roliga saker eller något liknande?

Annons:
Gasoline
2014-03-01 21:02
#1

Jag och min kusin skulle åka på bilsemester i Sverige när jag fick körkort, åka dit nosen pekade. Se massa saker och sova i bilen. Tyvärr vart det aldrig av. Däremot åkte jag och en kompis på moped semester. Vi packade lite saker på moppen och åkte ut i skogen för att grilla, sova och ha trevlig. Det var en rolig "semester" :-)

Jalking
2014-03-02 01:40
#2

När jag var liten (60- och 70-talet) blev det ofta bilsemester med tält i farsans Saab. Först gammal oljeeldad 93, senare 95 med 4-taktsmotor. Sverige, Danmark och Tyskland. För några år sen gjorde jag en liten roadtrip alldeles på egen hand. Tältet med i Buick och sen följde jag Svenska kusten så nära vattnet det gick från Kalmar till Malmö. Massor av mil på fina småvägar, naturcamping ibland, vandrarhem ibland. Senare har jag också bilat genom Danmark till Marstal på Ärö. Även då med Buick, men med flickvän och utan tält. Danmark har massor av fina vandrarhem.

Gasoline
2014-03-02 08:23
#3

#2 det låter som väldigt trevliga resor, tack för att du delade med dig :-)

Upp till toppen
Annons: