Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1023 ggr
Gasoline
3/6/14, 5:55 PM

Körnings tabbar

Har ni gjort någon tabbe när ni kört? Eller har något inträffat som varit lite pinsamt?

Tex. det gamla klassiska; lagt nycklar och plånbok på taket och åkt iväg?

Eller varit lite virrig en dag och backat på eran cykel?

Glömt nyckeln i bilen vid affären?

Vält med motorcykeln?

Råkat köra in i något för att du haft ettans växel/drive i när du trodde att det var backen som var i?

Motorstopp mitt på vägen?

Dela gärna med er 🙂

Kom ihåg; Shit happens och inget är perfekt.

Annons:
Gasoline
3/7/14, 4:56 PM
#1

Jag har gjort en otroligt klantig tabbe, jag backade in i ett staket med sidan av bilen. 

jag skulle backa runt hörnet på ett staket, jag såg att hörnet var där och jag såg att sidan på bilen bara kom närmare och närmare. Men jag fick kortslutning i skallen och backade på hörnet ändå. 😞

Som tur va så höll staketet och bilen fick en ytters liten inbuktning.

Ford -57
3/8/14, 8:28 PM
#2

Kan inte komma på nåt annat än att ja backa över en dammsugare en gång när ja höll på städa åket🤪 D har säkert hänt mer men d e väl förträngt nu🙂

[VSK]
3/9/14, 6:42 PM
#3

Tabbe å tabbe… jag är rätt glömsk av mig och kan råka glömma svänga av ibland.. 

Speciellt om jag pratar i telefon eller med nån i bilen.

Finns två goa exempel.. 

1. Skulle besöka bror som bor ute på landet och jag glömde svänga av i den första staden och när jag hamnade i grannstaden så kom jag på mig själv undrandes va faen jag gjorde där.

2. Skulle åka och fiska. Fick telefon och bla bla bla bla. Glömde svänga av. Kommer till en stad och blir tyst. Polaren i luren undra vad som hände… Jag sa att jag undra vad det var för stad för den stod inte där förra gången jag va å fiskade…

😂

Gasoline
3/9/14, 6:47 PM
#4

#2 Hihi, det var en udda sak. 
Kan hålla med, det är oftast lättast och skönast att förtränga sådana saker 😂

#3 Klassiskt! 👍

Inkanyezi
3/9/14, 9:08 PM
#5

Jag kan bara komma på en grej som var riktigt besvärlig. Jag pendlade mellan Lidingö och Arboga då, och just den här gången hade jag hjälpt en bekant med flytt och befann mig ute i Upplands Väsby fram på småtimmarna. Jag åkte in på OK för att tanka, och när jag skulle betala, så lade jag bilnycklarna på disken.

Efter att jag hade betalat gick jag ut till bilen, men jag hade inte nycklarna med. Jag gick in igen, och där låg inga nycklar. Klockan var lite över två på natten. Bilen stod där den stod, låst med rattlås, och vi letade runt disken lite grann, men inga nycklar.

Det var min arbetsgivares bil, och reservnyckel fanns i Eklången, en bit ifrån Arboga. Eftersom hjulen stod rakt, rullade vi undan bilen bakåt och parkerade den, och jag fick lift till in till stan och tog mig hem. Jag kom hem ungefär halv sex.
-
Klockan nio ringer mackkillen och berättar att nycklarna finns på Farsta polisstation. Han som var efter mig hade fått med sig dem, upptäckte det när han kom hem och lämnade in dem hos polisen. Så fram på eftermiddagen åkte jag ut till Upplands Väsby och hämtade bilskrället efter att jag hade gjort en tur till Farsta.

Gasoline
3/9/14, 9:16 PM
#6

#5 aj, det lät ju inget vidare. :-o Skönt att det löste sig tillslut. "slutet gott, allting gott" :-)

Annons:
TjockaBerta
3/10/14, 12:31 PM
#7

Jag har backat ut ur garaget med öppen dörr. Sååå bred var inte garageöppningen. 😭

En gång tankade jag diesel i vår gamla PV. Inte heller så populärt. Full tank 👍

>>>Malum domesticum<<<

Gasoline
3/10/14, 6:36 PM
#8

#7 ibland agerar man lite snabbare än vad man hinner med att reagera :-)

TjockaBerta
3/10/14, 7:16 PM
#9

#8 Men man lär av misstagen :)

>>>Malum domesticum<<<

Gasoline
3/10/14, 7:21 PM
#10

#9 absolut, så är det ju självklart. Och även om det kanske inte var så roligt just då så misstänker jag att du kan se tillbaka på det med ett litet leende på läpparna? :-)

Upp till toppen
Annons: