Annons:
Etikettveteranfordon
Läst 1294 ggr
Gasoline
2014-03-14 18:02

Historia om importerat fordon?

Tänkte höra med er om ni vet något om era importerade fordons historia?

Jag tänker främst på importerade jänkare, men allt är intressant 🙂

Hur har ni gått tillväga för att få den informationen? Finns det några bra ställen som man kan leta efter sådan information på?

Som sagt, allt av intresse rörande trådämnet 👍

Annons:
Ford -57
2014-03-14 19:37
#1

👋Hej. Nej inte annat än att Forden såldes hos Claude Wilson i Vallejo, Calif. Återförsäljarmärket sitter kvar baktill på bilen, monterad i San Jose Calif. Siste ägare i USA var en Marshall Charles Knoll i Napa Calif. D e uppgifter från papper som följde me bilen. Men d e ju va d e🙂

Gasoline
2014-03-14 19:55
#2

#1 Ja, men lik väl lite rolig "nörd" fakta =) 

I min Pontiac så följde någon form av papper med från 70-talet, tror att det är något kvitto på att fordonsskatten är betald och där har jag ett namn och om jag inte minns helt fel så finns även en delstat skriven där. 

Dum som jag var så frågade jag inte importören vart bilen kommer från eller något liknande 😕

jag skulle tycka det var intressant att veta vad det är för typ av människor som ägt bilen i USA, om bilen hittats i en lada eller om den fortfarande rullade i staterna innan den kom till kalla Sverige. Men det är ju onödigt vetande på hög nivå, även om det är kul. 

Jag vet att pappa fick fram exakta datum när hand Pontiac Firebird rullade ut från fabrik på någon sida, men jag vet inte vad det var för sida tyvärr.

Ford -57
2014-03-14 20:09
#3

Jo d e kul me lite nördfakta🤓,d e klart d ska gå att få fram mer fakta nånstans, om man vill å vet hur, men d går nog åt en del jobb me d.

Gasoline
2014-03-14 20:13
#4

#3 Haha, det var ju just det. Om man vet hur 😂 och den där tiden som för det mesta är en bristvara och när man har tid så orkar man inte… 😕

Upp till toppen
Annons: