Annons:
Etikettkörkort-förarbevis
Läst 1242 ggr
[melowi]
3/27/14, 1:00 PM

Gamla körkortet namnbyte

Skulle behöva ett gärna snabbt svar. Har gjort ett namnbyte och inte förnyat körkortet ännu, ska göra det till veckan. Men iallafall, om polisen har kontroll, kan jag visa upp det "gamla" körkortet då med mitt gamla namn och inte få böter? Har inte ändrat personnummer eller något men hela namnet.

Annons:
Gwydion
3/27/14, 1:16 PM
#1

Hej ring 114 14, prata med trafikpolisen. 😃

Lycka till. / Gwydion

[melowi]
3/27/14, 2:06 PM
#2

#1 Tack så mycket, då ringer jag och gör det! :-)

Gasoline
3/27/14, 6:56 PM
#3

TS, hur har det gått för dig? Jag tycker ju rimligtvis inte att du bör få böter om nytt körkort är beställt där namnändringen är genomförd, men jag kan ju även ha fel om det. Jag är nyfiken på hur det är egentligen :-)

Gasoline
4/20/14, 7:00 PM
#4

Fortfarande nyfiken 🙂

[melowi]
4/21/14, 12:04 AM
#5

Gasoline: Ursäktar det sena svaret! 🤐 Körde iväg utan att ringa, fick lite bråttom av personliga anledningar. Har ännu inte ringt men tänkte logiskt att jag har gamla körkortet där personnummer och allt står, + ett personbevis där namnbytet står, personnummer och andra uppgifter. Så visar det om jag blir stoppad, nu har jag inte blivit stoppad men. Ett ''litet'' namnbyte är nog inget dom ger böter för tror jag, frågar om jag möter på någon trafikpolis 🙂

Gasoline
4/21/14, 8:41 AM
#6

#5 tack för ditt svar. Nej, jag tycker inte heller att man borde få böter, men man vet ju aldrig. Hehe, jag är nyfiken som alltid :-) Har du fått ditt nya körkort då? :-)

Annons:
[melowi]
4/21/14, 12:51 PM
#7

#6 Ja det nya körkortet har kommit :-)

Upp till toppen
Annons: