Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 1070 ggr
Gasoline
4/4/14, 3:28 PM

Kom ihåg att stänga av

Har ni några bra tips på hur man ska komma ihåg att slå av lyset på bilen när man parkerar och man inte har något som larmar för att det är på? 

Är själv lite virrig och glömmer ofta detta nu när det börjar bli ljust ute. Har försökt sätta detta som en vana/rutin men då jag kör en massa olika bilar hela tiden där vissa bilar sköter detta manuellt så är det tyvärr lite svårare. 😕

Annons:
Leo
4/4/14, 4:05 PM
#1

zzzummer ☝️

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Ford -57
4/4/14, 7:44 PM
#2

Ingen fara, lyset slocknar själv till slut👍 (obs skämt)

Som Leo säjer en zummer, eller en huvudbrytare nånstans, men då ska ju den kommas ihåg åxå.

Gasoline
4/5/14, 2:17 AM
#3

Haha, tillslut slocknar det själv ja :-P Är en zummer en huvudströmbrytare alltså? De gånger jag glömt så har jag faktiskt klarat mig, har ganska bra batteri i bilarna. Men det är väl bara en tidsfråga innan jag står där och inte kan starta. Tror inte att en strömbrytare hjälper i detta fall, då man även ska komma ihåg att slå av och på denna. :-( Mina jänkare har alltid haft en sådan och det har varit lätt att komma ihåg, men jänkare är alltid lite speciella i uppstart och avstängning så där är det lite lättare att komma ihåg tycker jag.

Cragan
4/5/14, 5:24 AM
#4

#3 zummer är en liten grej som ger ett varnings ljud om inte lampor är av när man slår av tändningen

Gasoline
4/5/14, 7:33 AM
#5

#4 jaha, dom är bra! Går sådana att köpa och eftermontera tro? :-)

Leo
4/5/14, 8:18 AM
#6

ja det gar att eftermontera. Fanns tidigare hos biltema billigt men verkar ha utgatt

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Annons:
Gasoline
4/5/14, 8:39 AM
#7

Ok. Men det finns säkert att köpa någonstans, jag ska hålla ögonen öppna :-)

Upp till toppen
Annons: