Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2448 ggr
[melowi]
5/2/14, 5:36 PM

krocktest BMW 316I compact

Sitter och jämför krocksäkerheten på olika bilar. Försöker hitta någon video där BMW 316I compact testas men kan inte hitta någon. Tips?

Eller så är den så dålig som den ser ut 🤔

Annons:
Gasoline
5/2/14, 6:33 PM
#1

Jag hittade väldigt lite om just krocktest på denna bil när jag googlade via mobilen, men när jag sökte på "crash" istället för krocktest fick jag upp en Youtube video, inget krocktest men jag tror att den videon visade en plockad BMW eller en BMW som krockar. Kollade aldrig på den så jag vet inte. Märkligt att det finns så lite info. :-/

Humbugg
5/2/14, 8:33 PM
#2

Krockvideor är egentligen inget att haka upp sig på, bilen du ändå kommer köpa har troligtvis rost och andra defekter som påverkar krocksäkerheten, samtidigt kan inte vi "vanliga" bilägare riktigt tolka krockresultaten i videorna då vi inte har den kunskap som krävs. 

Då en verklig krock egentligen är som ett lotteri så kan du lika gärna singla slant om bilen är säker eller inte innan köp.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[melowi]
5/2/14, 9:10 PM
#3

Gasoline: Ja verkligen lite info, men ska försöka fortsätta leta 🙂

Humbugg: Köpa? Skulle aldrig falla mig in att köpa en varken BMW eller en sådan fruktansvärt ful bil. Anledningen är just för att jag själv är väldigt, väldigt intresserad av krocksäkerhet/säkerhet överlag gällande bilar 😉

Humbugg
5/3/14, 4:55 PM
#4

Heh tänkte att det gått så långt att du enbart gick efter krockvideos vid bilköp :P My bad^^ Stod i en Teknikens värld artikel att 316 Compact är krocktestad, frågan är dock om det inte bara är sedanen som krocktestats så gäller det resultatet för alla i 316-familjen? För man gör (eller kanske gjorde?) väl inte krocktest bakifrån?

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[melowi]
5/3/14, 5:11 PM
#5

Humbugg: Haha nejnej, men om jag ska gå på drömbilens test så är det ändå hyffsat _http://www.youtube.com/watch?v=1bfazR0MuUQ _👍Hmm, har aldrig sett ett krocktest bakifrån men som framförallt hundägare hade jag mer än gärna sett det. Eller så är det för att jag ej har letat tillräckligt 🤪 Hade dock gärna sett en video med specifikt 316i..

Gasoline
5/3/14, 6:07 PM
#6

Ja, även om man kanske inte väljer bil efter krocktest så är det ändå lite intressant att se :-)

Annons:
[melowi]
5/3/14, 6:11 PM
#7

Gasoline: Absolut! Har själv alltid varit intresserad av bilar men aldrig riktigt haft chansen att lära mig. Negativa är också att jag måste vara med någon som håller på med det då koncentrationssvårigheterna står i vägen för att kunna sitta ner och exempelvis läsa. Men, men. Krocktester finner jag väldigt intressanta osv 🙂

[melowi]
5/3/14, 6:14 PM
#8

Haha, hittade världens ''toppenbil'' _http://www.youtube.com/watch?v=vjAJHWH_SNE_ 😂

[VSK]
5/4/14, 12:18 AM
#9

jag är ganska intresserad av krocktester och liknande saker. blev det i tonåren då en minibuss med elever omkom i krock. en gick i en parallellklass till mig.

har sett så mkt filmer och bilder samt irl på bilvrak, så det känns som att man fått ganska stor erfarenhet och kan ganska enkelt sortera. iaf känns det så. alltså jag kan typ se på en konstruktion vart det viker sig mm om det smäller hårt. som "liten" så ville jag jobba med just bilsäkerhet när skulle bli stor.

tydligen tog kompisens död ganska hårt på mig.

Gasoline
5/4/14, 8:54 AM
#10

#7-8 du får hänga med någon som skruvar :-) kollar på videon när jag kommer till jobbet, då har jag bättre täckning. #9 @-}--

Leo
5/4/14, 9:19 AM
#11

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Gasoline
5/4/14, 4:52 PM
#12

Tog mig friheten att lägga in era videos direkt i inläggen, så blir det lättare att kolla på dom 🙂

[melowi]
5/4/14, 11:17 PM
#13

Gasoline: Är lite av en komplicerad anledning så kommer aldrig kunna det dessvärre, men men

Leo: Tack för länken! 👍

Annons:
Gasoline
5/5/14, 12:14 PM
#14

På tal om trafiksäkerhet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18827107.ab Att motorn ska komma farandes är väl inte vanligt förekommande? Förlåt att det blir lite ot nu.

[VSK]
5/5/14, 5:25 PM
#15

Nä det är inte så vanligt att motorn lossnar från sina fästen, men vid alltför hög G-kraft så kan det ske.

Gasoline
5/5/14, 5:36 PM
Upp till toppen
Annons: