Annons:
Etikettbilköp-tips-och-råd
Läst 1335 ggr
Amerikanskbulldog
2014-05-13 14:58

Köpa första bil

Hej, jag har precis fått körkort och ska köpa en bil i sommar när jag fått ihop tillräckligt med pengar. Jag har tänkt mig en bil för högst 20 000kr och som dricker runt 0.5 och som inte är så dyr att laga om något går sönder. Någon som vet någon bra bil och kan ge mig tips på vad jag ska tänka på när jag kollar efter en bil? Tack på förhand!

Annons:
Gasoline
2014-05-13 18:49
#1

Grattis till körkortet 🙂

Ang bilköp så har vi nyligen lagt upp en artikel om lite tips och råd vid bilköp

Kan dock tyvärr inte ge dig några tips och råd om vad du kan köpa för bil som passar in på din beskrivning då jag inte har någon större erfarenhet utav sådana bilar. Hoppas att någon annan vill ge dig något bättre tips på bilval 🙂

Malin688
2014-07-02 15:22
#2

Det är med sorgen i hjärtat men även en pirrande känsla i magen som jag säljer min älskade trotjänare och skaffar mig en nyare Volvo :)

Bilen till salu är en Volvo 740 Gl - 90. En helt perfekt bil utan större problem. Det enda är att fläkten för tillfället krånglar lite, men fungerar, och billigt att laga!

Bilen är skattad till januari 2015 och bessad till december 2014. 
Just nu sitter det hova sänkningsfjädrar på den, turbogrill, vita blinkers runt om och vinge. Alla originaldelar plus sommardäck på alufälgar och vinterdäck på rosa plåtisar medföljer.

Bilen har varit i min ägo sen 2010 och alltid fungerat klockrent, som den även gör nu :) I papperna står det fler ägare då den hoppat mellan bilfirmor, men det är bara 3 som ÄGT bilen, resten är firmor. Jag köpte den av en gubbe som haft den sen 92.

Bilen finns i Nyköping och jag vill ha 8tusen, bvsa då jag behöver pengar till nya bilen.

/ Malin

Blandad kompott är en bra kompott :)

Upp till toppen
Annons: