Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 926 ggr
Gasoline
5/29/14, 7:31 PM

Automat eller manuell

Vilken typ av växellåda föredrar ni att köra med?

Annons:
Gasoline
5/29/14, 8:40 PM
#1

Jag föredrar att köra manuellt, alla gånger förutom i en jänkare. 

Tråkigt dock, det säljs många fina automatbilar som man skulle vilja köpa, men då jag vill köra manuell så får man leta vidare.

Ford -57
5/29/14, 9:55 PM
#2

Automat i PB e ju klart överlägset,men i LB, där vill man sköta växlingen själv, på långtrad kan d väl va bra men i skogen, nejnej. Men d e ju va jag tycker🙂

Jalking
5/29/14, 11:00 PM
#3

Jag har haft automat i alla mina bilar de senaste femton åren eller så. Den senaste manuella var en USA-byggd (!) Honda Accord -82.

Jag blir mest irriterad av att köra bilar som är för dumma för att kunna växla själva.

Gasoline
5/30/14, 11:12 AM
#4

#2 Och det får du absolut tycka 🙂

#3 Så kan man ju också se det 😂

Humbugg
5/30/14, 4:47 PM
#5

Aldrig trivts med automater, har då både kört stenåldersautomater och nya högteknologiska automater.

I en automatväxlad bil så åker man bara, i en manuellt växlad bil kör man.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[melowi]
6/2/14, 12:25 AM
#6

Jag föredrar manuell, helt klart! Men för tillfället kör jag endast automat då mitt ''kopplingsknä'' låser sig, gör ont och har sig 😕

Annons:
Gasoline
7/14/14, 8:20 PM
#7

Intressant, det verkar som att det körs ungefär lika mycket automat som det körs manuellt :-) Bara några som varierar. Det är både kul och intressant med undersökningar :-)

wille_wille
7/14/14, 8:53 PM
#8

Jag får ju inte köra bil så jag kryssade i annat, men på traktor tycker jag det är roligare med "riktig" manuell växellåda än en liten spak man får trycka framåt eller bakåt 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Gasoline
7/14/14, 8:59 PM
#9

#8 nu när du säger så var det inte specificerat vilket fordon det gällde, så jag antar att jag menade alla fordon som kan ha båda alternativen :-)

wille_wille
7/15/14, 5:24 AM
#10

#9 Jaha, jag som missförstod lite då :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Gasoline
7/15/14, 6:18 AM
#11

#10 nejdå, absolut inte :-) det är jag som inte tänker så långt alla gånger :-P

jagga-ewe
7/15/14, 7:54 AM
#12

Olika på olika bilar. Jaggor ska va automat, det bara är så. Har kört manuella jaggor o det är inte samma sak. Fördelen med jaggan är ju att man kan slänga över spaken i J-gaten o köra manuellt om man skulle vilja. Fast det var mycket sällan jag gjorde så.
Toyota kan lika gärna va manuell, den enda automat-tojta jag kört hade inte lock-up och det kändes meningslöst.

MC har jag inte kört automat, inte moppe heller, men det kan säker vara trevligt ibland. Inbillar mig att jag föredrar att växla manuellt, men det sa jag om automatbilar med, innan jag testat.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Mona22
7/15/14, 11:15 AM
#13

Manuell helst. Automat på jänk då man oftast står i köer ;)

Annons:
Jetaime
7/16/14, 9:22 AM
#14

Jag har bara kört manuell, så har inget att jämföra med, men har något lite imot det där med automat så :p…

Upp till toppen
Annons: