Annons:
Etikettfelsök-och-reparationer
Läst 1367 ggr
Malin688
6/4/14, 8:39 PM

"skramlande" fläkt

Har en volvo 740 - 90 där fläkten börjat balla ur. Det låter som att den hoppar över ett hack, då blinkar lysena samtidigt. Det är samma intervall hela tiden, den låter även på detta sätt när den står på noll. Någon som vet vad det kan vara? Det är inte varje gång bilen är igång heller.. 
Har ac fläkt om det spelar någon roll?

Tacksam för alla tips! :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Annons:
Gasoline
6/4/14, 8:52 PM
#1

Märkligt :-/ Kan ni prova att ta bort remmen till ac pumpen för att kunna utesluta om det är det som ställer till det eller om det är något annat?

Malin688
6/4/14, 8:56 PM
#2

hah det finns ingen rem, den klipptes av i vintras i ett annat felsökande på bilen :P Så själva AC delen är ute ur bilden, tänkte mest om detta var ett vanligt problem på dessa fläktar? :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Gasoline
6/4/14, 8:59 PM
#3

Då var ju det avklarat :-P Ingen aning, inget jag hört talas om. Kan fläkten sitta löst? Hur ser kablarna ut, några kabelbrott?

Malin688
6/4/14, 9:02 PM
#4

Har inte kollat kablarna men det är en fundering jag haft, eftersom att det bara är ibland så känns det som att dom då o då "tappar kontakten" men det är konstigt att det låter även när den är avstängd då? :/

Blandad kompott är en bra kompott :)

Gasoline
6/8/14, 6:36 PM
#5

Hur går det för er, hittat något än? 

Jag har tyvärr inga bra tips eller ideer på vad ni kan kolla upp. 😕 Det som finns att göra när man inte riktigt vet vad som är fel är ju att helt enkelt kolla att allt ser ut som det bör göra, men kanske även att mäta strömmen i detta fall då "problemet" ger utslag på elen. Fråga mig inte om vad eller hur det ska mätas, elektriska prylar överlåter jag till sambon. 

Något som skramlar (låter som fläkten) även om fläkten är avstängd och som orsakar att lampor blinkar, om jag förstått detta rätt? Låter ju jättemärkligt. 😐

Malin688
6/9/14, 6:58 AM
#6

Har inte hittat felet än, men letar för fullt.. tack för hjälpen! :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Annons:
Gasoline
6/9/14, 7:08 PM
#7

Inget att tacka för egentligen, jag var ju inte direkt till någon hjälp 😛

Du får uppdatera om/när ni hittat felet 🙂

Gasoline
6/18/14, 6:42 PM
#8

Hur går det, hittat något fel än? 🤔

Upp till toppen
Annons: