Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3964 ggr
Gasoline
2014-06-12 20:30

OT - Snack i garaget / Klottertråd #3

Dags för en ny klottertråd där man kan prata om allt mellan himmel och jord. 🙂

Se gamla tråden här

Annons:
Gasoline
2014-06-13 16:40
#1

Någon som ska ha några roligheter för sig i helgen? 🙂

Ford -57
2014-06-13 20:54
#2

Cruising å RockaBilly i Jämtländska Bräcke imorron 14/6. Å sen maskintrailing på Söndag, om nu d blir så kul🙂

Gasoline
2014-06-13 21:24
#3

Härligt att höra ford-57 :-) Men måste fråga (med risk för att idiotförklara mig själv), vad är maskintrailing?

Ford -57
2014-06-13 22:09
#4

Haha ingen risk, jo man kör upp en maskin på trailer å flyttar den till nästa arbetsplats.👍

Gasoline
2014-06-13 22:19
#5

#5 en självklarhet med andra ord :-P Trodde att det var typ någon form var tractorpulling fast med trailer/maskin. Haha, vet inte riktigt hur jag tänkte. Tack för info iallafall! :-)

Gasoline
2014-06-16 18:13
#6

Några midsommarplaner? 🙂

Annons:
wille_wille
2014-06-16 22:40
#7

Nja, vi ska vara hemma på vårat gamla magasin tillsammans med några släktingar och vänner. Inget märkvärdigt direkt 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Gasoline
2014-06-17 05:37
#8

#7 det låter väldigt mysigt :-)

wille_wille
2014-06-17 08:09
#9

#8 Ja det får vi väl hoppas på att det blir :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Gasoline
2014-06-17 17:58
#10

#9 Det tror jag absolut 🙂

Jag och sambon hade tänkt åkt ner till Kolmården och gå runt i parken, frågan är dock om vi är så sugna på det om det ska regna 🤔 På kvällen ska vi iallafall åka på logdans. 

Vi har sedan vi vart tillsammans åkt till en djurpark varje sommar, det har blivit lite av en tradition. 🙂

wille_wille
2014-06-17 19:50
#11

#10

Det kan nog vara trevligt även om det regnar, se bara till att ha regnkläder med er så ni inte blir blöta 😉. Fast om det ösregnar kanske det inte är så trevligt även om man har regnkläder…

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Gasoline
2014-06-17 19:56
#12

#11 Haha, nej, verkligen inte. 

Vi var till Eskilstuna djurpark förra sommaren (tror jag att det var) och då spöregnade det. Alla djur höll sig inne medans jag och sambon tappert tog oss runt i djurparken med ett paraply var. Men det regnade så kraftigt att paraplyna började att släppa igenom vattnet och regnet slog i marken så hårt att det skvätte lång upp på bena. 

Utflyktens höjdpunkt var iallafall tapirerna, de hade jättekul i regnet och levde rövare i sin inhägnad 🙂

Som man brukar säga; Det finns inget ont som inte för något gott med sig 👍

wille_wille
2014-06-17 19:59
#13

#12

Haha, ja det lät ju inte så roligt.

Det lär ju ha regnat rätt så ordentligt om paraplyerna började släppa igenom vatten…

Jag tror vi var på en fisk-farm i England på midsommarafton förra året 😛

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
Gasoline
2014-06-17 20:03
#14

#13 Fisk farm? Låter intressant 🙂 Misstänker att det är samma sak som fiskodling i Sverige? 

Jo, det regnade ganska kraftigt. Minns inte vad det var för paraplyn, men det kan hända att dom inte heller var av bästa kvalité, men det är ju inte så vanligt att det blir att regna in utav vanligt regn ändå 😂

Förra midsommaren hade vi midsommarfirandet här hemma, med traditionell sprutgrädde krig för barnen 🙂

wille_wille
2014-06-17 20:09
#15

#14

Precis, hette trout farm på engelska (trout var fisksorten, vi kom fram till att det nog var någon sorts typ forell).

Kom inte på vad det hette på svenska så då fick det bli direktöversättning 🤪

Sprutgräddekrig har vi aldrig haft här hemma 😢

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Gasoline
2014-06-17 20:16
#16

#15 Ah, tack för infon. Jag ska googla lite och kolla 🙂

Haha, det är ganska underhållande. I och för sig ingen svensk tradition, men har blivit som en tradition för oss när vi firar midsommar hemma då det alltid förekommer 😂

Men du kanske skulle införa sprutgrädde krig? 👍

Men känslan man får efter kriget (vitt överallt) ger väl ingen direkt midsommarkänsla. Haha.

wille_wille
2014-06-17 20:21
#17

#16

Haha, jag kan ju alltid försöka, vet dock inte om det skulle gå så bra 😎🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Gasoline
2014-06-18 18:51
#18

#17 Nja, det kanske inte skulle uppskattas av alla 😂

wille_wille
2014-06-18 19:21
#19

#18 Risken finns ju 😂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Gasoline
2014-06-21 17:49
#20

Jag har aldirg varit med om en sådan lugn och händelselös midsommar. 

Jag och sambon åkte aldrig till Kolmården då det väntades regn. Istället var vi hemma och skrotade runt, fixade lite med bilarna och i garaget. Låg inne och kollade på TV en stund. Vi var lite för trötta för att åka och dansa så det skippade vi också, däremot tog vi en sväng in till Örebro och kikade lite och avslutade trippen med att gå en sväng i "Trappan" på Kvarntorpshögen.

Helt OK ändå 🙂

Har ni haft en bra midsommar? 

Annons:
wille_wille
2014-06-21 19:39
#21

Det lät ju väldigt lugnt, fast det brukar ju inte vara helt fel det heller 😎

Vi fikade, och klädde midsommarstången. När de andra dansade runt vid den satt jag och höll Kerstin, 95 sällskap (var ju perfekt för mig som verkligen inte tycker om att dansa runt midsommarstänger 😃).

När det var klart åt vi, dock så var det rätt så kallt så morfar fick gå och hämta sin dieseldrivna värmekanon…

Och sen fikade vi igen innan alla åkte hem 🙂

Så jag tyckte det var helt ok.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Gasoline
2014-06-21 21:04
#22

Haha, ja, det vart väldigt lugnt. Det låter som du haft en väldigt skön midsomma :-)

Gasoline
2014-07-01 16:47
#23

Var och handlade igår men var så virrig att jag glömde tandkrämen i korgen. 

Nu sitter man här och tandkrämen är slut. 

Detta är en av de få nackdelarna när man bor på "landet", att det är en bit till affären när man glömt att handla något (eller tappat bort handlade varor). Det blir nog till att åka in till byn innan kvällen är slut. 

Shit happens, som man brukar säga 🙂

Gasoline
2014-07-01 16:47
#24

Och . . . 

Inte ska man väl klaga för att man får ta en extratur med bilen 😉 *Ironi*

😂

Ford -57
2014-07-01 17:57
#25

#24 Haha, ja brukar kunna hitta på ärenden bara för å få glida i väg en sväng👍

Gasoline
2014-07-01 18:00
#26

#25 Jag med, men det får vi inte prata högt om 😊

Ford -57
2014-07-01 18:02
#27

#26 Nänä🤫 Skönt å se att du e tillbaka igen.

Annons:
Gasoline
2014-07-01 18:59
#28

#27 Tack, det värmer. Nu vart jag faktiskt en aning gladare 🤗

jagga-ewe
2014-07-02 07:08
#29

Kul att se du är tillbaka, Gasoline! Känner igen det där med att bo på landet. Man får se det positiva i att behöva ut o åka. Okej, det var roligare när jaggan var igång, att ta en extravända i tojtan är inte lika kul. ;) Men, ska jag bara in till byn kan jag ju ta moppen, det är iallafall kul!

Skrev teorin för MC i måndags och väntar på att få uppkörningstid. Tjejen som har hand om bokandet vill kolla med min körlärare innan hon bokar, o han var ledig igår. Hoppas hoppas hoppas han kommer in idag, så hon kan boka en tid åt mig. Jag vet det kommer dröja nästan två månader, men jag vill ha en tid! Vill veta var jag har målet. Samtidigt vill jag ju inte tjata på henne… Gah, tålamod, kan man köpa sånt, mitt verkar vara slut redan!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-07-02 16:09
#30

#29 Ja, det finns inget ont som inte för något gott med sig 🙂 
Är jaggan inte rullande? Vad händer? 

Härligt! Jag håller tummarna för dig att du får en tid snart (om du inte fick den idag) och att det går bra för dig. 🙂
Tålamod är nog en bristvara, det brukar alltid stå "tillfälligt slut hos leverantören" i hyllan där jag brukade hitta det. 😂

jagga-ewe
2014-07-03 11:35
#31

Min X300 fick ge upp i höstas. Kändes som att för varje fel jag lagade blev det två nya. Varje grej är inte så dyr, men det finns gränser för hur mycket pengar jag kan lägga ändå. Men med 35000 mil på nacken är det kanske inte så konstigt. 14000 av dem har jag avverkat. :)

Makens XJ40 har en massa saker som ska fixas för besiktning, o det har inte varit prio. Massa annat som ska lösas först. Gammeljaggan (XJ serie1) lär inte komma ut den här säsongen heller, vi hinner inte med den.

Fått uppkörning i september, verkar som alla vill ha morrontiderna…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-07-03 17:43
#32

Aha, där ser man. Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig och man kan inte hinna med allt. Sedan växer inte pengar på träd heller, konstigt nog 🤔 😂

Vad kul, då finns det iallafall ett datum att se fram emot. 👍

Gasoline
2014-07-05 07:00
#33

Första dagen på många veckor då det känns som sommar, upplever jag det som iallafall. På g till power meet, pigg och glad :-) Välbehövligt just nu. Jag önskar er alla en trevlig helg.

jagga-ewe
2014-07-05 07:02
#34

Idag blir det mc-utflykt. Vi ska runda Vättern o spana in lite skojigheter på östgötasidan. Första stopp blir Bergs slussar, jag har alltid velat se 7-stegs-trappan in action. Sedan vidare till fotoutställning i Rimforsa och Björkfors. Nästa stopp är mopedmuseumet utanför Gränna och sen hem. Trollungarna är hos mormor över dan, så vi avslutar där.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
Gasoline
2014-07-07 18:11
#35

Det låter som en trevlig utflykt. Hur gick det då, nöjda och glada? 🙂

jagga-ewe
2014-07-08 07:16
#36

Ja, det var en kanonresa. Vi fick skippa moppemuseumet, för tiden rann iväg. Klockan var över 18 när vi var i den trakten. Så det besöket står kvar. Det var perfekt väder att åka hoj, bil hade varit olidligt varmt. Men med fartvind var det riktigt behagligt i skinnställ. Grymt varmt så fort vi stannade, givetvis.

Fotoutställningen var en riktig höjdare! Vilka enorma bilder han tar, mannen! Visade sig att den andra halvan av utställningen, som var i Björkfors, var i fotografens egen sommarstuga. Ett gammalt missionshus som de nyligen köpt. Altaret, eller vad det ska kallas, fanns kvar, där stod en gammal moped och låg ett gäng med KalleAnka tidningar. Sånt gillar jag. Vill oxo ha en gammal kyrka att göra om till boningshus! Fotografen var en trevlig prick och hans barn hade café med jättegott fika. Vi satt o pratade en stund, till de stängde för dagen. Då kom det andra vänner till honom, visade sig vara chefredaktören på tidningen Klassiker. Skoj, det var lite av ett idolmöte för både mig o maken. Vi är stora fans av den tidningen.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-07-10 18:32
#37

#36 Härligt 👍 Då får man se er i nästa nummer av Klassiker då? 😉

Hihi, på tal om det. Jag och sambon vart intervjuade framför kamera på power meet, de var från Tyskland och skulle göra en dokumentär om träffen sa de. Så ser ni två pinsamma, tysta personer som pratar dålig engelska bredvid en svart jänkare så är det nog jag och sambon 😂

Gasoline
2014-07-14 20:34
#38

Vad har ni för roligheter att se fram emot? :-)

Ford -57
2014-07-14 21:25
#39

Hej!!!! Ser fram emot Rättvik. Å bakåt ser jag cruising i Härnösand i Lördags, ska försöka få in nåra bilder därifrån nån dag.

Gasoline
2014-07-15 20:06
#40

#39 Det låter spännande, bilder är alltid kul! 😃

Ska du till Rättvik? Är det CCW du ska till? 

Men ja, då är vi nog två iallafall. Även jag ser fram emot Rättvikträffen, jag brukar alltid ha kul. Dessutom är det min första semestervecka. Skööönt! 🙂

Ford -57
2014-07-15 22:35
#41

Jepp,CCW. Kommer dit Onsd. 30:e, på väg uppåt från Varberg, åkande Volvo🤫 D lär bli nåra fler där skulle jag tro🙂

Annons:
jagga-ewe
2014-07-16 07:09
#42

Även jag ser fram mot att åka till Rättvik, fast det är om två veckor. Ska bo över där när vi ska se Kraftwerk i Dalhalla. Kommer åka hoj med maken. Jag hade en svag förhoppning om att hinna få mitt mc-kort tills då, men uppkörningsköerna i sommar ställde till det. O det är ganska skönt att bara sitta bra där bak, oxo. :)

Vad står CCW för? Classic Car Week? Har för mig det är i Dalarna. Annars brukar väl Good Old England vara i de trakterna, fast tidigare på året?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-07-16 17:15
#43

#41 Då är det snart avfärd för dig del då 😃 Vi åker upp på fredagen efter jobbet, även vi kommer åka dit med volvo. Törs inte ha med Pontiacen upp efter förra årets resa 😂

#42 Precis, Classic Car Week är i Rättvik v 31. Men de flesta kommer redan vecka innan, hihi 😉 Enligt mig är detta Sveriges bästa fordonsträff. 
En länk till deras hemsida http://www.classiccarweek.com/

Ford -57
2014-07-16 20:04
#44

#43 Jepp, på Lördag bär d av neråt. Hände nåt me Pontiacen förra året? Jahaja då känner man inte igen dej då, utan Pontiac😕

#42 På Onsd. 30e e d nåt som heter Classic old England i Rättvik.

Gasoline
2014-07-16 20:11
#45

#44 Haha, jadu. Växellådan på Pontiacen rasade förra året och killarna på campingen fick inte ordning på den, efter några dagar fick vi skicka hem bilen med bärgare till kopparberg och därav höll vi på att byta motor och låda. Inte nog med det så var jag bestulen på nycklar och mobil och min volvo vart slangad. 😕 
Så pontiacen får stanna hemma, du får väl gå runt och fråga efter Gasoline helt enkelt 😃

Och å andra sida, jag kan ju inte hålla utkik efter en Ford heller 😉

Ford -57
2014-07-16 20:58
#46

Vilka svin som inte kan skilja på mitt/ditt😡 Ja ja får väl fråga🤔 Å jag syns nog, d står Ford på mej, eller K som i koppartrans👍

Gasoline
2014-07-16 22:20
#47

#46 mjo, men som jag brukar säga; shit happens :-) även om det inte var så kul. . .

Gasoline
2014-07-20 20:32
#48

Pontiacen måste hata mig, och jag är glad att jag redan hade sagt att bilen skulle få stanna hemma under CCW. 

I torsdags hade jag bråttom till jobbet och skulle börja tidigare för att hinna med allt jag behövde göra på jobbet. På väg till jobbet så ville inte fläktremmen sluta skrika, så jag beslöt mig för att vända och kolla upp detta någon annan dag. När jag har vänt så blir remmen tyst och laddlampan börjar lysa. Toppen, fläktremmen gick sönder! Åkte så långt jag kunde men bilen började snabbt koka. 

Som tur var så var min syster hemma hos mig och jag var inte långt hemifrån, så hon kunde komma och hjälpa mig att bogsera bilen hem. 

Suck . . . 

Men ☝️ 

Det var "bara" fläktremmen denna gång, jag hoppas att jag slipper ett motor och lådbyte till 😃

Annons:
Gasoline
2014-07-24 19:36
#49

Imorgon åker vi upp till Rättvik - CCW, vad jag längtar! 😃

Och imorgon är sista arbetsdagen innan min ovanligt långa semester, 3 veckor. Känns välbehövligt 🙂

Gasoline
2014-08-02 19:11
#50

CCW var underbart, längtar redan till nästa års CCW 😃

Imorgon åker jag och sambon till Kreta och ska slappa en hel vecka, det kommer säkerligen bli både skönt och skoj det med 🙂

Gasoline
2014-08-14 09:19
#51

Pust, man hinner inte mer än att komma hem innan det bär iväg på nya äventyr. 😂

Händer det något roligt för er? 🙂

jagga-ewe
2014-08-14 11:57
#52

Roli't å roli't, greser sa inte ha roli't… Som Emils pappa sa.

Semestern snart slut, bara en helg kvar nu. Ingen bil blivit lagad än, så f-n vet hur vi kommer till jobb o skola. Får nog fortsätta köra moppe. Dryg månad kvar till uppkörning o jag klarar fortfarande inte de där j-vla manöverbanorna bra nog.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-08-14 13:16
#53

#52 haha! :-) Tråkigt att höra, men det löser sig ska du se. Vad är det för banor? Du hinner öva lite till innan det är dags, det där kommer du säkerligen att klara. Jag håller tummarna för dig :-)

jagga-ewe
2014-08-14 19:34
#54

Det är manöverbanorna för lågfart och högfart vid uppkörningen till MC-kort. Tycker inte jag gjort annat än tragglat de där attans banorna de månader jag övningskört. Börjar kännas som jag aldrig kommer klara dem bra nog. Grymt osäker på hur jag ska bära mig åt vid en del körning i trafik, men det verkar vi aldrig komma till på lektionerna. Inte ens bromsandet från 70 o 90 har jag testat. Blir bara mer o mer uppgiven, det kändes som provet var så långt borta, men nu är det nära o jag gör inga framsteg. Borde antagligen boka av provet o ta det till våren istället, börja om då. Snacka om bortkastade pengar…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-08-16 18:44
#55

#54 Ja, givetvis. Tänkte inte så långt. 

Är det du eller den handledare du har som säger att du inte gör några framsteg? Jag vet ju inte riktigt vart i utbildningen du är eller hur mycket som är kvar, men du fixar nog det där ska du se. 🌺
Annars har du bara två alternativ, prova och hoppas på att du klarar provet eller avboka och på det igen vid ett senare tillfälle.

Annons:
Gasoline
2014-08-16 18:46
#56

Eller man kanske inte får göra provet om man inte gjort bromsandet från 70 och 90? 
Har ju inget MC kort själv så vet ju inte hur utbildningen och allt detta fungerar . 😊

jagga-ewe
2014-08-17 10:26
#57

Det är jag som tycker att det inte går framåt. Handledaren säger bara "Jajjemen!" om allting. Men samtidigt är det han som tycker jag måste fortsätta träna banorna innan jag kan köra landsväg.

På provet måste man bli godkänd på varje moment för att få gå vidare på nästa. Iallafall enligt vad jag fått veta. Det verkar dock va olika vanor på olika ställen. Men som jag tolkat det måste man klara lågfarten för att få köra högfarten. Klara högfart för att få köra bromsprovet. Och de delarna måste man klara för att få göra trafikprovet, dvs köra i trafik. Om man kuggar på nåt moment måste samtliga göras om vid nästa uppkörning, men de delar man kuggats på ska kollas noggrannast.

Dock vet jag en tjej som missade på lågfarten, fick ändå köra allt annat och fick besked efter trafikdelen att "Näe, du missade ju så pass på lågfarten så du får inte körkortet." Surt för henne som hade kunnat åka tillbaka till jobbet direkt efter första missen om de sagt det. Hela provet tar ca 4h, eftersom man är minst 4 som kör upp samtidigt. Alla ska ha gjort varje moment innan man går vidare till nästa. Att då ha varit först ut på lågfarten, missa den men ändå vara kvar tills man fått köra i trafik, det suger. Tre onödiga flextimmar från jobbet kostar en del oxo. Just den biten oroar mig mest, jag hoppas verkligen få veta direkt om jag torskat, så jag kan dra o ta mig till jobbet. De flextimmarna är inte alltid så enkla att ta in igen.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-08-20 20:09
#58

Oj, trodde jag svarat på ditt inlägg. Ber om ursäkt. 

Jaha, då var det mer komplicerat. 
Har du bestämt dig för hur du ska göra än? 

Jag håller tummarna för att det löser sig för dig på bästa tänkbara sätt 🌺

jagga-ewe
2014-08-20 22:05
#59

Jag har faktiskt inte bestämt mig än. Så fort jag tänker att jag ska avboka kommer tankarna på att det är ganska onödigt, jag kommer ju ändå inte hinna övningsköra mycket mer i år för det är snart höst, det kanske blir jättesen vår och jag måste ju köra upp innan juni går ut för annars måste jag göra om teorin… Men var gång jag tänker att jag ska göra ett försök med uppkörningen så kommer istället tankarna på att det är bortkastade pengar och att jag inte på långa vägar är redo att köra upp och jag gör så himla många slarvfel och…

Nej, jag vet inte ut eller in, jag vet bara att hela skiten stressar mig nåt så vansinnigt och att jag inte ens VILL köra längre. Ser inte fram mot nästa körlektion alls, det känns bara som ett tvång nu.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-08-21 18:29
#60

Då är det ju inge kul om du känner stress och mår dåligt över detta. 😕

Sänder dig en kram 🤗

Gasoline
2014-08-22 21:51
#61

Vad har ni för planer inför helgen? :-)

Gasoline
2014-08-29 20:36
#62

Helg igen, skönt! Denna helg har jag inget inplanerat, känns skönt och ser fram emot att få vara hemma en hel helg och ta igen det som man inte hunnit med. 
Men känner jag mig själv rätt så kommer jag imorgon bli så uttråkad utav att vara hemma att jag klättrar efter väggarna och ser till att jag får något att göra. 😕

Aja, man ska inte ropa hej förrns man kommit över bäcken 😃

Annons:
Gasoline
2014-09-02 20:52
#63

Tänkte ta jänkaren till jobbet imorgon, den måste ut och luftas lite innan vinterförvaringen. Har ännu inte hittat någon förvaringsplats åt den över vintern men den överlevde förra vintern ute så den överlever nog denna med.

Gasoline
2014-09-03 16:05
#64

Det känns som att ju mer kärlek och omtanke man ger dessa bilar, ju mer hatar dom en och ställer till jävelskap. Vill dom stå och rosta bort tro? :-/

Gasoline
2014-09-06 18:35
#65

Har under 3 år velat åkt på pokerroad men missat det, dels för att det har varit för lite och dålig reklam om det och ett år hade jag inte tid. Detta år vart det samma sak, jag missade det för 4 året :-(

Gasoline
2014-09-08 18:11
#66

Äntligen har vi fått hem lite byggmaterial, får se när vi drar igång med arbetet/projektet. Stabilisering av grunden på vårat hus är på g… 🙂🥵

Gasoline
2014-09-10 18:09
#67

"Kärlek är som bilar, man skrotar den inte för att den går sönder utan försöker att laga den tills det inte går att laga längre"

Ford -57
2014-09-10 20:02
#68

#67 Så kan d nog vara ibland ja🙂 å nog har man försökt lagat, både d ena å d andra, men d ha ju hänt att d gått för långt😎

Ursäkta en yngling, men va e pokerroad?

Gasoline
2014-09-10 20:33
#69

#68 ja, jag hittade det på nätet och tyckte det var tänkvärt. Jag vet inte exakt vad det är, men när mina svärföräldrar var med så åkte man runt med jänkaren på olika stationer där man får olika uppdrag/utmaningar eller liknande. Det låter kul, men har alltid missat det tyvärr :-( på kvällen hålls det fest.

Annons:
jagga-ewe
2014-09-11 06:19
#70

Pokerroad verkar vara bilvarianten av PokerRun som körs här i mina trakter. Eller en variant av veteranbilsrally kanske.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Ford -57
2014-09-11 09:24
#71

Aha, då hajar även jag👍

Men vilket fint höst-väder, än behöver man inte ställa in klenoden som d verkar, skönt.🙂

Ford -57
2014-09-11 09:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Ett par bilder från Turkey kommer här: -56 Cheva.

Ford -57
2014-09-11 09:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Och en -53-54 Ca. -56 stog kvar i år åxå.

Gasoline
2014-09-11 18:03
#74

Ja, än så länge kan man glida ikring i gammalbilen, härligt! 😃

Vilka fina bilar du hittade i turkiet 🤤 När jag och sambon var där såg vi inte en enda intressant bil (förutom en halv jänk som satt i en vägg samt en bubbla). Vi hade lite "bilögongodisabstinens" när vi kom hem 😂

Gasoline
2014-09-13 20:03
#75

Idag tar vi med svärföräldrarna i pontiacen och åker till parken, boppers ska spela :-)

Gasoline
2014-09-17 19:58
#76

The boppers var lika bra live som dom är på skiva, bara så att ni vet ;-)

Annons:
Ford -57
2014-09-18 20:32
#77

D låter ju prima d, annars brukar jag föredra skiva/vinyl då, långt emellan man hör Boppers numer,

Ikväll har jag legat under 745an å lagat soppaläcka, skitit å rostiga bultar å slangklämmor, men jag vann👍 Å nu e man nyduschad å fin🙂 å då finns vissa likheter me en lapp/same, gissa vilken likhet😉😊

Gasoline
2014-09-19 20:44
#78

Ja, de spelas sällan utav någon anledning, jag tycker att dom är bra 🙂

Låter härligt, då rullar bilen många mil till. Och jag antar att krypoljan kom till användning? 👍 
Oj, nu hänger jag inte riktigt med… Rena? Envisa? 😊

Ford -57
2014-09-19 22:01
#79

Jepp, utan Omega har jag nog hållit på än😉

Jojo du får klura ett tag till på den du😉

Gasoline
2014-09-22 19:32
#80

Haha, klurar fortfarande 😂

Lappad? 🤔😊

Likhet mellan lapp/same och vadå?

Ford -57
2014-09-22 19:41
#81

Likhet mellan mej nyduschad å en same 🥵😃👍

Klura på du ett tag till😂🤔

Ford -57
2014-09-22 20:46
#82

Jepp, nyduschad, å då finns vissa likheter me en same igen😊

jagga-ewe
2014-09-22 22:24
#83

Måste va nåt med renskinn vs rent skinn

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
jagga-ewe
2014-09-22 22:29
#84

En helt annan grej, är det nån som har koll på hur lång en unge ska vara för att inte behöva sitta på bälteskudde i bilen? Jag orkar inte googla och sålla bort alla konstiga föräldraforum jag ändå inte litar på… =)

Jag har för mig det är nånstans 135-140cm, och man ska vara över 140cm för att sitta i framsäte med krockkudde, men jag är inte säker. Försöker övertyga LillTrollet att hon inte behöver skaffa en till bälteskudde nu när hon är 143.5cm lång. Vi har lyckats tappa bort en kudde medan vi bara hade en bil…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-09-23 06:59
#85

Jag har inte koll på det, men har för mig att när man når upp till/över sätets rygg (dvs där nackstödet börjar) så behövs inte bilkudde. Så verkade det vara när jag var liten iallafall, då min mamma jämnt sa så. Men saker kan ju förändras :-)

jagga-ewe
2014-09-23 07:46
#86

Jag började leta runt på Transportstyrelsens site. Hittade:

"I Sverige har vi regler som säger att alla som åker personbil, buss, lastbil, tre- eller fyrhjulig motorcykel med karosseri eller tre- eller fyrhjulig moped med karosseri ska sitta på en plats med bilbälte om det finns en sådan plats, och använda bältet. Barn som är kortare än 135 centimeter ska använda bilbarnstol, bälteskudde eller annan särskild skyddsanordning för barn i stället för eller tillsammans med bilbältet. --- Läkare och forskare rekommenderar att barn ska använda bältesstol eller bälteskudde tills de är 10–12 år.."

Angående airbag sägs även "Det är först när barnet är 140 centimeter långt som det är säkert för barnet att sitta på passagerarplats med inkopplad krockkudde."

LillTrollet får åka utan kudde i reservbilen, det är inte många gånger hon behöver åka i den. Hon är ju faktiskt lång nog att sitta i fram med, och i den finns inga krockkuddar. Audi80 från 1987… :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Ford -57
2014-09-23 21:32
#87

#83 Inte dumt tänkt, men…………… Feelfelfeeeel.😂 Mitt svar kommer vilken dag som helst nu😴

Gasoline
2014-09-24 19:54
#88

..#86 dör ser man. Kul med återmatningen och tack för informationen :-) Jadu Ford, ni är rena människor b.l.a :-) det mitt sista bud, jag hänger verkligen inte med på det där, haha! Fy vad jobbigt det är att skriva via mobilen, det går så låååångsamt.

Ford -57
2014-09-24 21:59
#89

Jepp rena e vi, men nu kommer svaret, d kanske väcker anstöt hos vissa men…….. håll i er…😉 Båda har vi vår stora//lilla renjord*👍😃

*Medvetet stavfel

Gasoline
2014-09-25 07:58
#90

Ingen fara för min del, jag är van. Haha, den var lite fyndig. Vi var ju inne på rätt spår iallafall :-)

Annons:
Gasoline
2014-09-28 19:18
#91

Jag vet inte hur man lyckas tappa blinkersen när man åker i 110 km/h på motorväg, men jag lyckas tydligen. . . 

Jag hörde ett konstigt ljud, typ duns, och stannade till vid rondellen som låg lite längre fram. Gick ut och kollade och där hängde blinkersen i två kablar. 😮

Ingen fara skedd, det var bara att trycka dit den igen. Men hur lyckas man?! 😕

Gasoline
2014-10-06 19:58
#92

Satt och kollade runt lite på sajten och insåg att jag nu varit Sajtvärd för denna sajt i lite mer än ett år.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: