Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 814 ggr
Gasoline
7/1/14, 5:01 PM

Djur i varma bilar

Vill passa på att påminna er om vilken dödsfälla det kan vara att ha djur i bilen när det är varmt (eller svalt) ute. ☝️ 
Det är nog tyvärr lätt hänt att man glömmer av att det kan bli alldeles för varmt åt våra kära djur på alldeles för kort stund.

Läs gärna denna artikel om ämnet.

Annons:
[Trollbjörken]
7/1/14, 5:12 PM
#1

Va i stan idag och satt i bilen medans mamma handlade. Va bara 18 grader ute, alltså svalt och skönt, men fy va varmt det blev i bilen så fort solen kikade fram! Satt kvar för att se hur länge jag klara, men efter tio minuter gav jag upp och slängde upp dörren, då va det som en bastu.  Så ha era djur kvar hemma! Eller så får en stanna kvar i bilen med dom medans de andra handlar! Om ni väljer att ha kvar djuren/ungen i bilen själva när det är varmt, så hoppas jag ni kommer ut till en krossad ruta☀️

Gasoline
7/1/14, 5:24 PM
#2

#1 Ja, det blir tyvärr snabbt vart om solen ligger på även om det inte alls är varmt ute. 

Och du nämnde något viktigt, lämna inte heller erat barn i bilen ☝️ Inte alls lika vanligt känns det som men det händer ju.

Gasoline
7/24/14, 7:40 PM
#3

Puttar upp denna, viktigt att tänka på när det är så varmt ute som det är just nu 🙂

Upp till toppen
Annons: