Allmänt / Övrigt

Förvaring vid värme

2014-07-15 20:53 #0 av: Gasoline

Även fast det är varmt ute så har man ibland saker i bilen som är mer eller mindre värmekänsliga, och alla har inte AC. 

Vart tror ni att det är svalast (eller mindre varmt, rättare sagt) att förvara värmekänsliga saker? 

Skuffen? 

I bilen? 

Anmäl
2014-07-15 21:45 #1 av: TjockaBerta

Vi har en kylbox som vi kopplar in i uttaget i bilen. Funkar bra med kylklampar.

Anmäl
2014-07-16 22:19 #2 av: Ford -57

Skuffen om man inte har kylbox för tillfället, man kan ju försöka backa in i skugganSkrattar

Anmäl
2014-07-23 21:00 #3 av: Gasoline

Jag skulle behöva skaffa mig en till termometer så att jag kan undersöka detta. 

Min fundering gällde inte specifikt matvaror, utan materiella ting som inte mår så bra av hetta i ren allmänhet. Och bara för att jag nu ställt frågan så kan jag inte ge något exempel på vad jag tänkte på för värmekänsliga saker Vilar huvudet i handen

Jag vet att jag stod vid bilen och funderade på vart det vart svalast, vart jag skulle förvara saken *något som jag inte minns vad det var* för att den skulle hålla sig så sval som möjligt. 

Typiskt. 

Men någon gång dyker det nog upp igen Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.