Troligen måste du borra ut den. Har aldrig provat det men hört andra som har fått göra det genom att borra.
Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm
Om man inte kan byta ut detta själv eller känner någon som kan hjälpa så kan man ju alltid höra med en verkstad om de kan göra detta och ett ca pris på jobbet 
De flesta styrlås som exempelvis tyska Neiman fungerar så att de har en liten radiell tapp i låscylindern som fälls in när man vrider om nyckeln för att låsa/låsa upp. I ramens hål för låscylindern är det två tvärgående spår som denna tapp går in i när man låser låset för att ta ur nyckeln. Det yttre spåret är läge "upplåst" och det inre spåret är läge "låst" då låscylinderns härdade ände sticker in i ett hål i styrstolpen och förhindrar att man kan vrida på styret.
När man låser upp styrlåset är alltså låscylindern ändå fast i sitt hål eftersom tappen nu ligger i det yttre spåret i ramens hål. Det normala sättet att ta ur låscylindern är att slå ur drivniten som håller det svängbara locket och sedan stoppa in en passande nyckel och vrida om – då är det bara att dra ur hela låscylindern. Ditt problem är ju att du saknar nyckeln. Även om jag visste hur man dyrkar upp ett sådant lås så kan jag inte gärna berätta det här.
Jag tror att du måste borra ur låscylindern vilket är lite pyssligt, särskilt då de yttre stiften i cylindern kan vara härdade. En tänkbar variant kan vara att man tar hammare och dorn och knackar in hela låscylindern så att den lilla tappen bryts av – problemet kan sedan vara hur man ska kunna dra ut cylindern. Kanske att man borrar och gängar ett hål i den och gängar i en skruv som man drar i. Hos MC-Depån kan du se hur ett Neimanlås ser ut när det är demonterat.
http://www.classicmotor.se/artiklar/experten/20140218/hur-byter-man-styrlas-pa-mopeden/
Men först så skall man köpa/få tag i ett nytt lås!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.