Annons:
Etikettmotorcykel-och-mopeder
Läst 3910 ggr
Edvinamfunds
9/27/14, 5:57 PM

Zundapp CS50 -1982 går dåligt när den blir varm.

Hej! Har en Zundapp CS50 som jag köpte i vintras, moppen var inte i så bra skick så har:

1, rivit och renoverat hela motorn (Bytt Lager, packningar, bultar, kolv. mm) 

2, fixat trimm förgasare, trimm avgas system. 

3 ,dragit om alla el.

4, har nytt luftfilter.

5, gjort rent bränsle filtret och bensinkran filtret.

6, bytt tändstift

Efter allt detta drog jag igång den, var väldigt svår startad och gick väldigt dåligt, problemet var att den fick för mycket bensin. Hade på tok för stor förgasare så satt på en mindre, Den blev lättare att få igång nu, men den går bara bra i 5-10 min sen då börjar den bluddra och går väldigt dålig, knappt körbar…. då måste man vänta tills den blir kall igen då kan man få igång den. Trodde problemet var något med tändplattan så investerade en ny. den blev ännu lättare att få igång men exakt samma problem när moppen blir varm. Kan något hjälpa mig med problemet? har lagt ner mycket tid på att lista ut vad problemet kan vara men nu är mina idér slut.

PS, tiden moppen går då går den väldigt bra!! spärrar iväg och går upp emot 60 utan problem. 

Tacksam för svar så jag kan bli färdig med mitt projekt!

Mvh Edvin

Annons:
Cragan
9/27/14, 6:10 PM
#1

låter som att den chokar  så strypt luftflöde eller så får den fortfarande för mycket bensin.

Edvinamfunds
9/28/14, 1:50 PM
#2

Men om det är att den får för mycket bensin borde den väl gå dåligt hela tiden? eller kan det ta ett tag innan det börjar hända?… och när den dör måste man springa igång den… har ett ställbart munstycke på förgasaren kan ställa ner bensin flödet en liten bit.

Cragan
9/28/14, 3:03 PM
#3

om den ger så pass så att blandningen blir lika rik som när man chokar så går den bra kall men blir nästan omöjlig att hålla liv i när den är varm. o är som sagt både bränsle och luftflödet som kan orsaka det.

Edvinamfunds
9/28/14, 5:21 PM
#4

Aha, tack får testa att ge den mindre bränsle och se hur det går. får se om problemet kvar står då! tack!

Cragan
9/28/14, 7:09 PM
#5

lycka till o hoppas du får den att gå som den ska

Upp till toppen
Annons: