Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1121 ggr
ArleMonster
10/4/14, 12:24 AM

Fälgar

Hej.
Jag har just köpt ett hus, de lämnade kvar en massa grejer, bl.a. 3 uppsättningar däck på fälg. Eftersom jag inte vet till vilken bil/bilar fälgarna passar, så kan jag ju inte heller sälja dem, så min fråga är nu, är det någon som vet hur man tar reda på till vilken bil fälgarna passar? Eller det är enklare att slänga allt på tippen?

Annons:
Gasoline
10/4/14, 9:03 AM
#1

Står det något på fälgarna? Det kan ge hjälpsam info, antingen kan man googla och med lite tur hitta rätt info eller så kanske någon annan här inne vet vad det kan vara. Finna det någon bild? Alternativt kan man ta med dom till en däckverksta och fråga dom, de borde kunna ta reda på sådant. Att slänga dom utan att veta vad det är vore dumt, det kan ju vara bra saker. Alternativt sälja dom för en billig peng till någon med infon att du ej vet vad dom är till, så kanske köparen vet eller kan ta reda på det? :-)

ArleMonster
10/4/14, 11:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det var 4 upplagor av däck på fälg, varav 3 uppsättningar ser ut så här.

Gasoline
10/4/14, 8:33 PM
#3

Tack för bilden. 

Min sambo tittade på den och han sa att det såg ut att kunna vara till en folka buss, inget han vet utan bara en gissning 🙂

Gasoline
10/12/14, 12:14 PM
#4

Hur har det gått med dessa fälgar?

ArleMonster
10/15/14, 7:09 PM
#5

Jo.. jag frågade på garaget.org oxå..
Fick oxå svar att de fälgarna med "blommönster" var till gamla VW Transporter och folkabussar..

Så nu vet jag det.. får se om det är någon som är intresserad av att köpa dem oxå..

Gasoline
10/15/14, 9:16 PM
#6

Härligt, då är det nog troligt till något sådant. Tack för återmatningen :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: