Annons:
Etikettbruksbilen
Läst 2341 ggr
Imasy
2014-11-04 20:48

Suck, ska sälja bilen...

… och varendaste riksufo verkar ha läst min annons.

Visst, jag har lagt ut den för mer än vad jag förväntar mig att få för den, men "billigare vid snabb affär" betyder väl inte att man säljer en fullt fungerande bil för 1000 kr?

Och sitta och skicka skambud utan att ens ha sett den. Varför kan inte folk bete sig? 😃

Annons:
Fridaaaa
2014-11-04 20:50
#1

Inte förvånad. När man sambo sålde sin förra bil så fick han konstiga bytesförslag, folk som prutade ner till superlåga priser, ena skrev att "jag har långt att köra"; ja det är väl inte säljes problem? 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Imasy
2014-11-04 20:53
#2

Ja en gav 2000 spänn i bud för att han hade iaf tänkt skrota den när han fått sitt körkort, och då ville han inte betala så mycket för bilen han skulle övningsköra i 😃

tlover
2014-11-04 20:53
#3

Låter lite som annonsen min man har ute, det är för en reservdelsbil för 500:-

och alla förutom en som ringt ville kunna köra hem med den, en till och med kom hit och kollade och blev besviken när den inte startade trots att min man både skrivit det i annonsen och sagt det flera gånger på telefon att man inte kan köra iväg med den. En annan ville att vi skulle köra den till Göteborg, vilket är 115 mil bort.

l'm back

Imasy
2014-11-04 20:57
#4

Ja jag fattar inte varför det jämt och ständigt ska vara sånt krångel och knussel så fort det gäller bilar.

Oavsett vad jag har sålt på blocket, möbler, prylar osv osv, så har det aldrig varit tjafs, skambud, dryga "nya kompisar" mm. Folk betalar vad man har begärt och åker hem.

Ford -57
2014-11-05 22:07
#5

#4 Heja. Fått sålt bilen till rätt pris ännu?

Imasy
2014-11-05 22:54
#6

#5

Näpp, bara ett ett fåtal som vill ha en skattad och besiktad bil gratis 😟

Annons:
jagga-ewe
2014-11-06 21:05
#7

Jag erkänner att när jag ska köpa bil letar jag efter en skattad, besiktigad rostfri lågmilare nästan gratis, men jag förväntar mig inte att hitta en sån. Jag skulle aldrig kunna med att begära att en bil ska vara bättre än i annonsen. Står det "startar inte" så väntar jag mig inte att den ska starta. Och skambud kan jag inte heller med, visst har jag försökt pruta ibland, men jag tycker det är så jäkla svårt. Okej att man frågar om det går att göra nåt på priset, men säger säljarn nej så är det ju nej. Bara att le o säga "värt att försöka iallafall".

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-11-08 10:14
#8

Ja, sådant känner man ju igen. Suck. Ibland är det skrämmande hur folk uppför sig och tänker. :-/

Zepp
2014-11-15 18:10
#9

Eh.. har man tur vinner man på Lotto.. utan att ha lämnat in någon kupong!

Riktig j*vla tur då altså!🤪

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gasoline
2014-11-16 09:10
#10

#9 sant, man vet ju inte förens man provat, åt båda hållen. Finns nästan alltid någon som köper något för överpris eller någon som accepterar ett skambud då de behöver pengarna ;-)

Upp till toppen
Annons: