Annons:
Etikettlagar-och-regler
Läst 1993 ggr
Gasoline
2014-12-02 18:15

Är du en rattsurfare?

Är du en rattsurfare? Gör testet i länken nedan, du hittar även en massa bra info där. http://www.slutarattsurfa.se

Annons:
Ford -57
2014-12-02 18:26
#1

Nu e ja "klistrad"vid datorn en stund igen🙂  D gick inte göra testet, Jag e nämligen ingen FB:are som kanske bekant, d beror på att jag inte har vänner, bara ovänner, för dom har man gratis😉

Åter till allvaret om än d e svårt, Jag e inte rattsurfare eller SMS:are, har mött för många såna för att hemfalla åt dylikt vansinne.

Gasoline
2014-12-02 19:41
#2

Vad trevligt att höra :-) Ja, jag såg sedan när jag själv skulle göra testet att man var tvungen att göra det via Facebook, suck, varför ska allt göras på Facebook?! Men men, även om man inte kan göra testet för att man inte har Facebook så kan man ju iallafall läsa lite om man vill. Visste du tex att om man kör i 40 km/h och kollar ner på mobilen i 2 sekunder så hinner man köra 22 meter ( har jag för mig att det stod), på den biten kan ett barn eller annat hinder hinna dyka upp.

Ford -57
2014-12-02 19:51
#3

Ja d e för för j-----t, man ser en del ibland som dånar fram i 100+ å joxar me nåt. D e väl en sak om d går åt Hvete för dom själva men oskyldiga kan ju komma i kläm.

erspers
2014-12-03 11:11
#4

synd att det inte funkade för oss som vägrar facebook 😉 😭

S

Gasoline
2014-12-03 18:36
#5

Ja, jag beklagar detta. Känner igen frustrationen, började nyss använda Facebook igen efter nästan 2 års vägran. Ja, precis. Jag kan känna att det kvittar för min del om dom råkar illa ut medans de pillar på mobilen eller likvärdig utrustning medans de kör, men jag tycker synd om de som kan bli inblandade i en ev. Farlig situation och även om dom som kommer att få ta hand om konsekvenserna.

Ford -57
2014-12-03 20:01
#6

#5 Exactly.

Annons:
jagga-ewe
2014-12-05 11:15
#7

Inbillar mig att många av de som surfar vid ratten ska kolla just fäjsbåck, för tänk om man skulle missa att grannen steker pannkakor eller svärmor lagar kläder…

Jag har inte heller FB och kollar inte heller sms eller dyl vid ratten. Illa nog att svara när den ringer, egentligen. Just då saknar jag min gamla osmarta telefon som man bara öppnade och svarade. Inget fepplande efter knappar att trycka på.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
2014-12-05 13:32
#8

#7 ja, mycket möjligt. Det är en alldeles för stor del av de flestas liv. Det som inte finns på Facebook har aldrig hänt, som man brukar säga. Finns ju iof tonvis med saker man kan koppla till telefonen för att underlätta trassel och liknande vid samtal. Hur som fungerar lite mer exakt vet jag dock inte.

jagga-ewe
2014-12-05 13:39
#9

Jo, headset o sånt är bra, största problemet brukar dock va att få upp eländet från bakfickan. Är det långresor tänker jag alltid på att lägga telefonen i facket vid handbromsen, men på väg hem från jobbet är den nästan alltid kvar i flik'a. :D

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Leo
2014-12-05 16:44
#10

dom nyare samsungheadseten sager man bara answer eller decline sa telefonen kan stanna i fickan eller var man vill ha den

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Gasoline
2014-12-05 17:37
#11

Ja, det var fiffigt Leo. De flesta moderna heatet svarar i på andra sätt än med mobilen, just för att man ska kunna ha mobilen i fickan, väskan eller vart man nu har den. Min chef springer ofta ifrån mobilen när han pratar i headsetet och förlorar då kontakten med mobilen, Hihi, lite kul :-)

Upp till toppen
Annons: