Såg.för någon dag sedan att man kunde lägga de där små fuktpåsarn man ibland får när man köper nya saker, vid vindrutan för att slippa fukt. Mycket fiffigt :-)
#5 kan nog hålla med, isen är värst. Men är det på utsidan du menar ska det hjälpa med att lägga en filt/frostskydd på rutan. Har aldrig provat så jag vet inte om det fungerar, men har sett många som har sådant :-)
Har inte så stora problem med imma på rutorna, den brukar försvinna ganska snabbt . Det är ganska bra flås i ventilationen på mina bilar och dom blir varma ganska snabbt. Men självklart
Gasoline - Jag brukade lägga en filt på rutan, det var jättebra tills det regnat en kväll o sen fruset. Att få loss en fastfrusen filt från bilen var inte heeeeelt enkelt. Tror det fanns ulltussar kvar lite varstans långt in på våren och filten blev aldrig sig lik igen. ;)
#5 Jag har för mig att det finns en spray man kan köpa mot frost. Fick en sådan för några år sedan och blev ganska imponerad av dess egenskaper. Bara att spraya och köra med vindrutetorkare så var det klart.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.