Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 2021 ggr
Lexie82
12/29/14, 12:31 AM

Immig bilruta?

Undrar om någon här har något tips på hur jag kan undvika att få imma på insidan av framrutan?
Jag har en spray som jag använder till utsidan av bilen som får frost att smälta på nolltid, men jag har frost och imma även på insidan av rutan, och där kan jag inte använda sprayen.

Annons:
[VSK]
12/29/14, 12:36 AM
#1

Köp kattsand i kristallform. Det ser nästan ut som diamanter. Fyll flera strumpor med sånt och knyt åt. Lägg två på instrumentbrädan och under framstolarna. Ta vid bakrutan oxå.

🙂

Lexie82
12/29/14, 12:38 AM
#2

Hur ofta behöver man byta ut dem?

[VSK]
12/29/14, 12:38 AM
#3

Inte en aning. Du lär märka det.

[VSK]
12/29/14, 12:41 AM
#4

Kolla så att inte golvet är blött. Kolla under mattorna. Lyft motorhuven och kolla så att det inte är blöta löv vid friskluftintaget.

Gasoline
1/2/15, 10:59 AM
#5

Jag tror inte man kan undvika imma på rutan helt om man inte har varmgarage eller kupevärmare i bilen. Kondens bildas alltid i bilen vintertid om den står ute i kylan. Händer iof andra tider på året också, men främst på vintern. VSK gav ett bra tips ovan, har inte provat själv, men har sett att många tipsat om det så jag antar att det fungerar hyffsat bra. Värt att prova :-) På den tiden man hade öppningsbara sidorutor kunde man öppna dom, jag tycker att imman försvinner snabbare då. Man kan öppna rutorna i bilen med,men vet inte om det är lika effektivt? Men upplever du att bilen blir ovanligt immig skulle jag nog göra som VSK ovan säger, kolla om det är blött någonstans. Läcker bilen in vatten någonstans blir det väldigt immigt i bilen.

Upp till toppen
Annons: