Annons:
Etikettmotorcykel-och-mopeder
Läst 18429 ggr
Lyan
1/3/15, 1:53 PM

Hjälp med Skyteam st50

Hur hittar jag någon som kan hjälpa mig med min moppe? Jag är helt hopplös på motorer (alltså HELT hopplös) och behöver hjälp med allt tills jag har lärt mig den. Mitt ex försökte fixa den och fick igång den men den går som en påse skit och jag har inte längre kontakt med honom så jag vet inte vad som har gjorts med den (mer än att jag fick hem den i delar och icke fungerande). Jag har aldrig haft igång den själv. Jag har frågat motorcykelbutiken som finns i närheten men de visste inget. Jag bor i Sölvesborg, Blekinge

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Gasoline
1/3/15, 2:26 PM
#1

Oj, nu hänger jag inte riktigt med. Vad är det för fel, att den går "som en påse nötter"? För bästa möjliga svar/hjälp behöver vi nog lite mer hjälp. Vad är det som gör att den går dåligt? Hur "uppför"den sig? Något konstigt som låter?

Lyan
1/3/15, 2:46 PM
#2

Eftersom jag inte kan någonting alls så tror jag inte att det går över internet utan jag behöver någon som kan fixa den IRL men jag vet inte hur jag ska hitta någon som kan det. Så främst är det tips om det finns någon i närheten som kan något om den här typen av moped jag behöver.

Det enda jag vet är att det är någon luftslang som inte finns och som inte verkar gå att få tag på. Med något sportluftfilter går den att få igång (och även köra (FORT :-P)  med lite god vilja, men jag har själv inte varit med när exet kört den) men den varvar upp hysteriskt. Detta enligt exet.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Gasoline
1/3/15, 3:11 PM
#3

Jadu, märkligt att inte motorcykelbutiken kunde hjälpa dig, kan du inte kolla med någon annan butik som säljer mopeder, kanske de kan hjälpa dig?

Lyan
1/3/15, 3:40 PM
#4

#3 De håller inte på med skyteam och det är tydligen en väldigt invecklad moped som kräver specialgrejer. Exet har frågat runt på alla ställen i närheten och ingen har/kan få tag på delar. Så det behövs någon som kan meka ihop den med något annat än originaldelar.

Det smartaste hade kanske varit att sälja den men den är så väldigt häftig! Har inte hittat något likvärdigt

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Cragan
1/4/15, 11:54 AM
#5

ser ut o ha en kina motor på den kan dock inget om den specefika modellen men luftslang är nått som vilken verkstad som helst borde kunna fixa för passar en slang är den troligen rätt 🙂  att den går som en påse nött o varvar upp tyder på att förgasarn behöver ställas in även detta ska vilken moppe/mc verkstad som helst kunna fixa (eller så sitter inte nån packning som den ska)

Lyan
1/4/15, 2:33 PM
#6

#5 Stämmer att det är en kinamoppe men ingen vanlig sådan utan något superteknologiskt tjofräs med specialdelar (tex så blev jag av med nyckeln till tändningslåset och det finns tydligen Inget annat lås än original som passar och det går inte att få tag på i Sverige. Möjligtvis om man beställer utomlands). Mitt ex letade luftslang överallt utan att hitta något vad jag förstod. Förgasaren nämnde han något om tror jag.

Problemet är att jag inte kan hitta någon som kan kolla den åt mig eftersom de inte håller på med den modellen :-/

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
[Jimmy.L]
1/4/15, 7:46 PM
#7

Måste ju finnas delar till den någonstans har du kollat med superbilligt dom säljer ju kinamopeder och delar eller twostroke problemet med dessa mopeder är att det ofta är billiga saker som går lätt sönder.

Lyan
1/4/15, 8:23 PM
#8

#7 Ohh, twostoke har grejer till den! Och exet som har letat och letat! Tändningslås har de inte (men det behövs ju inte längre eftersom jag hittade nyckeln) och vad det är för slang som behövs vet jag inte så det är ju möjligt att exet har letat där och de inte har den heller. 

Problemet är ju att jag är så fruktansvärt extremt okunnig att det är pinsamt så jag kan inte göra någonting med den själv (vi pratar på nivån att jag inte ens kan starta eller tanka skiten själv eftersom ingen har visat mig exakt hur man gör). Så jag behöver någon som kan fixa den åt mig. Jag ska åka inom mc-butiken imorgon igen och höra vad det finns för verkstäder i närheten.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Jimmy.L]
1/4/15, 8:31 PM
#9

#8 Alla är nybörjare på nya saker. Men mitt tips är att du sen skaffar dig en bättre moped när du har blivit varm i kläderna, själv har jag en PGO T-REX det är en mycket stor skillnad från att köra kinamoppe.

Lyan
1/4/15, 8:47 PM
#10

#9 Jag kommer aldrig att lära mig tyvärr, tycker det är såå trååkigt att meka och när jag dessutom är totalt talanglös så blir det ännu tråkigare. 

"Problemet" är att jag inte vill ha en annan moppe för jag har inte hitta någon som är lika stor och häftig som denna :-P

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Jimmy.L]
1/4/15, 9:11 PM
#11

#10 Det är inte svårt att lära sig meka med mopeder.

Jag tycket T-REX är stor som väger närmare 100 kg fulltankad är maffig och är skön att köra med. Kommer köra långa sträckor med den till sommaren.

http://www.pgo.se/sv/pdf/2014.pdf

Lyan
1/4/15, 9:25 PM
#12

#11 Nej, men eftersom jag tycker att det är så tråkigt så blir det ännu svårare. Försökte lära mig när exet mekade med moppen och lyckades snappa upp lite men nu har jag ingen som kan visa (har jättesvårt att lära mig, måste bli visad i exakt detalj flera gånger)

Fast det är ingen cross :-P En annan jag hade kunnat tänka mig är Sachs Dandy men det är bara en 30-moppe och tyvärr är det dålig kvalité på plasten

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Jimmy.L]
1/4/15, 9:33 PM
#13

Okej så du gillar crossmodellerna bättre ja det är ingen större fel på dom heller hoppas du får ordning på hojen.

Annons:
Gasoline
1/6/15, 11:03 AM
#14

Tur att det finns en som har lite bättre koll på sådant här på iFokus, ni är toppen :-)

[Jimmy.L]
1/6/15, 11:26 AM
#15

#14 Lärde mig snabbt vilka företag som hade reservdelar till kinamopeder förra året när jag hade problem med min förra moped.

Gasoline
1/6/15, 11:37 AM
#16

#15 ja, det är väl oftast på det viset man lär sig, tyvärr.

Lyan
1/6/15, 6:34 PM
#17

#13 Tack, jag hoppas verkligen att jag får det! Skiten har stått sedan i somras -.-

#14 Ja kanon! Nu kan jag få tag på delar, bara att hitta en mekaniker också!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Jimmy.L]
1/6/15, 6:39 PM
#18

#17 Närmsta mopedverkstad borde kunna fixa det.

Lyan
1/6/15, 6:46 PM
#19

#17 Ska bara hitta någon verkstad också :-/ Den som fixade kinamoppar  närheten har tydligen lagt ned så ska inom mc-butiken någon dag när jag har vägarna förbi (annan stad) och fråga om de känner till någon annan

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Jimmy.L]
1/6/15, 6:50 PM
#20

>#19 Närmsta mopedförsäljare med verkstad brukar ta sig an alla mopeder. Kinamoppar är så pass vanliga idag att nästan alla handlare har dom.

Annons:
[VSK]
1/10/15, 10:10 AM
#21

Vill man slippa problem, så skall man undvika Superbilligt.se för det mesta de säljer är rena skrotet. Håller ingenting. Mopeder, fyrhjulingar såsom reservdelar.

[Jimmy.L]
1/10/15, 1:21 PM
#22

#21 Du har helt rätt i det. Tyvärr var min första moped där ifrån en 4 taktare höll 1 år innan alla problem kom. Fast brorsan köpte en 2 taktare som faktiskt har inte har varit några problem med den.

[VSK]
1/10/15, 1:52 PM
#23

#22

Ett år?   Oj, ja då har du haft enorm tur. Samma sak med din bror.

Vet inte hur många mopeder som är köpta från Superbilligt som vi har lagat genom åren. Kullagren är en del som är av undermålig kvalitet. De kan rasa på en timme eller hålla år. En sak gemensamt är att de har missnöjda kunder, förbannade kunder mm. Ramen en annan.

Vet en pappa som hade köpt en moped där till sin son. Dagen efter så var det rätt många fel på mopeden. Pappan åkte tillbaka med mopeden och ville reklamera den och ha pengarna tillbaka eller utbytt mot ny. Han fick snällt boka tid för reparation. De reparerar som sagt inte på plats utan skrotet skickas iväg för reparation.

Betydligt bättre att göra som dig, köpa en riktig moped även om den är begagnad. Serva och sköt den samt kör som folk, så kommer den hålla 3-4 mopeders livslängd från Superbilligt.

Jag är lite färgad nu, men har sett för mkt vad Superbilligt säljer för nåt.

[Jimmy.L]
1/10/15, 2:19 PM
#24

Du är inte ensam om att tycka dom säljer dåliga mopeder från den butiken, när vi köpte våra PGO ifrån  Four By Four sa dom samma sak om kvalitén från Superbilligt då dom har ofta mopeder där ifrån i sin verkstad.

[VSK]
1/10/15, 2:29 PM
#25

ha ha vet inte vad jag ska svara nu Jimmy.L 😃

Upp till toppen
Annons: