Annons:
Etikettevenemang-träffar
Läst 1770 ggr
jagga-ewe
2015-01-15 13:50

Sthm Motor Wknd

Nästa helg är det dags för Stockholm Motor Weekend, tre mässor för en entréavgift. Det är mc-mässan, bilar som jobbar och Sthm lifestyle motor show. Är det nån härifrån som tänkt sig dit? Jag o maken ska dit, främst för MC-mässan men det ska bli kul att kolla de andra mässorna med. Det blir tåget till huvudstaden och mässbesök på lördagen.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
Gasoline
2015-01-15 18:43
#1

Låter som en väldigt trevlig mässa, tack för tipset! :-) Vi blir nog dock hemma.

[Jimmy.L]
2015-01-24 11:22
#2

Jag var där idag en kort stund har lite bilder jag kan posta sen.

Gasoline
2015-01-24 19:45
#3

Låter spännande Jimmy.L :-)

[Jimmy.L]
2015-01-24 19:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bilderna var inte dom bästa men jag kan posta några.

Väldigt mycket folk i hallen med MC-utställningen i hallen med fordon nästan folktomt.

PGO mopeder inte så förvånande jag hamnade där 😃.

[Jimmy.L]
2015-01-24 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Harley Davidson.

[Jimmy.L]
2015-01-24 19:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Var en massa försäljning på kläder, skor, handskar och hjälmar.

Annons:
[Jimmy.L]
2015-01-24 19:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Inne vid bilarna inte mycket folk nästan folktomt tyckte lite synd om försäljarna där inne som såg lite sysslolösa ut. Fanns en del rallyförare med sina bilar.

[Jimmy.L]
2015-01-25 15:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Mopedbilar från 120.000 kr såg en som hade blivit såld.

[Jimmy.L]
2015-01-25 15:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kawasaki Ninja H2R unik som bara finns i ett ex i Sverige.

jagga-ewe
2015-01-26 15:16
#10

Jag fotade inte så mycket, så har inga bilder att lägga ut. Tyvärr.

Vi lyckades lägga nästan hela lördagen på MC-mässan. Var på plats ca 9:40, gick när mässan stängde 19. Då hade vi hunnit göra en snabbsväng på bildelen, en kvart för att kolla in Teslan. Resten av tiden la vi på motorcyklarna. Jag är glad att jag inte var ute efter att handla nån utrustning eller så, för de butiker som var där var rejält välbesökta hela tiden. Istället blev det många varv runt bland hojjarna. Provsatt ett antal godingar, önskelistan har blivit längre. :)

Kawazakis H2R var det ofta trångt runt. Den kunde man inte ens peta på, den stod på sitt podium och snurrades runt. Den något tamare H2 fanns dock att känna och klämma på. Tillräckligt rå maskin det, om jag får ha en åsikt. H2R är inte godkänd för att köras på väg, bara på bana. Den är dock ensam i sin klass, så det finns inga tävlingar för den. Mao är det bara en leksak till nån som har för mycket pengar. Minns inte säkert, men tror det var ca 440 kkr. Men jo, det är skithäftigt med en kompressormatad hoj.

Jag blev dock väldigt förtjust i EBR SX. En sportig nakenhoj på 185 hästar och 185kg - den lär gå undan! Skam vet om jag skulle klara av att hantera den. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Jimmy.L]
2015-01-26 16:23
#11

#10 Håller med att det var mycket folk jag var där i 2 timmar under lördagen.  Även söndagen var jag på plats under 1,5 timme och handlade en tröja och kollade in hjälmar mindre folk på söndagen.

Upp till toppen
Annons: