Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1459 ggr
densomundrar
1/28/15, 7:20 AM

Bilens smeknamn

Har din bil något smeknamn?

Annons:
[VSK]
1/28/15, 7:30 AM
#1

Mina bilar har alltid hetat Bettan ☝️

😃

neasfotografier
1/28/15, 10:09 AM
#2

Röda faran!

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[VSK]
1/28/15, 10:11 AM
#3

😂

Imasy
1/28/15, 11:39 AM
#4

Miljöboven.

[VSK]
1/28/15, 11:48 AM
#5

👍

Gasoline
1/28/15, 6:24 PM
#6

Vilken rolig tråd :-) Oftast döper jag mina bilar efter reg skylten men har dom knepiga bokstavskombinationer hittar jag på något annat. Den babyblå 940n kallar jag för Lucky blue eller Fl (efter reg skylten), den andra likadana arbetshästen jag nyss sålde kallade jag för skrutten. Jänkaren kallar jag för allt möjligt konstigt men oftast för gamla gubben eller pärlan. :-) DUN efter reg skylten förekommer oxå. De andra bilarna har jag inget namn på i dagsläget,

Annons:
densomundrar
1/28/15, 7:10 PM
#7

Min kallar jag för toppluvan :-)

jagga-ewe
1/28/15, 9:02 PM
#8

Smeknamn vet jag inte, men namn iaf. Klart de har namn, de är ju familjemedlemmar! :)

Jaggan jag har som Avatar hette Kissen. Veteranjaggan heter Merlin. Renoveringsobjektet maken har heter Donya.  Hans bruksjagga hette Förtin och reservdelsbilen till den hette Pejexis. (XJ40 och reserven hade regnr PJX).
Volvon heter Skruttibangbang, av förståliga skäl. Vi hade en Rover75, den hette Lady Rowena, för hon var vacker som attans men dum som ett spån. Precis som den blonda bruden Ivanhoe väljer, när han kunde fått den smarta och snygga judinnan. Jag hävdar att maken gjorde samma misstag, köpte Rovern när han kunde köpt en riktigt jagga. Nåja, det blev ett ganska kort förhållande där…

Ska dock erkännas att toyotan har inget riktigt namn, den går mest under Tojtan. Den är för tråkig för att få ett namn. Samma med makens Audi, förutom att den faktiskt får heta opel ganska ofta av okänd förvirring. Den är röd, vi hade en röd opel en gång….

Min mc heter Donnan och makens heter Hugo. Moppen jag skaffade heter Drackis.

Mor min har oxo nästan alltid haft namn på sina bilar. Det har varit Faran, Fido och Albert som jag minns rakt av.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[sanna70]
1/30/15, 9:31 AM
#9

"My precious" 🙂

Gasoline
1/30/15, 11:54 PM
#10

Härliga smeknamn ni har på bilarna :-)

[Outlawly]
2/7/15, 8:03 AM
#11

Min kallas Winnie efter reg WNN. Blå med vita stripes ford fiesta st. Hade en röd clio innan som hette GAE. :)

Wilmaa
2/7/15, 2:21 PM
#12

Brukar kalla min för Tord (det är en Ford) :)


Upp till toppen
Annons: