Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 2743 ggr
densomundrar
5/6/15, 7:42 PM

Rör inte min bil!

Vet inte vart inlägget skulle vara, hoppas att det vart rätt. 

Jag blir tokig på folk! ÄVen om jag inte har en bil i toppskick så tycker jag inte att man hänger på andras bilar, det är en principsak. Jag hänger inte på någon annans bil, varför hänger de på min? Utan att fråga? :( 

hur säger man till utan att de hänger ännu mer bara för att jävlas? För vissa bryr sig inte ett dugg om sin bil eller andras prylar heller för den delen. 

Jag vart hårt uppfostrad med att man inte rör någon annans bil, eller saker i huvvutaget, utan att fråga.

Annons:
Ride84XL
5/7/15, 1:41 AM
#1

Hahaha  - det där har man ju sett. Inte så stort problem där jag bor nu, men för sådär 10-12 år sen på ett annat ställe när jag bodde hemma med morsan bodde vi vid en gata som även är gångstråk för fulla personer som festat och sen skulle upp till ett bostadsområde längre upp. 

Samtidigt var gatan ofta full av parkerade bilar, så dom använde bilarna som stöd när dom "ragglade fram" och la sig ibland på motorhuven - dom mest extrema klättrade t o m upp på taket och la sig. Vi hade dock tur att ha ett garage så vi slapp drabbas. Vet inte hur det ser ut där nu - men antalet fulla personer verkar inte minskat iallafall.

densomundrar
5/7/15, 6:18 PM
#2

Fy vad hemskt, jag är glad att jag inte bor så. Problemet uppstår ju när man har folk hemma på gården eller när man är vid större ansamlinGar. VarFör kan folk inte hänga på något annat än andras bilar? Har dom klena benmuskler? :-( Hur säger man till utan att dom tycker att man är fjantig och petig eller prptesthänger lite till? :-(

Gasoline
5/7/15, 8:22 PM
#3

Jadu, jag har tyvärr inget bra svar. Upplever samma problem, speciellt när man är ute på olika bilträffar. . .

Hade jag haft något bra sätt att säga ifrån på så skulle jag delat med mig, men jag är en av dom som oftast tiger och lider och hoppas på att dom snart går. Det har ju tyvärr blivit en och annan skråma i lacken genom åren och det är klart att det är trist även om lacken inte är fin, man behöver ju inte göra det värre. 

Har däremot varit med om att det SUTTIT folk på huven när jag kommit till bilen och då vart jag oxtokig, hade inte polisen stått en bit bort så skulle jag ha startat bilen och lagt på en rivstart. 
Inte nog med att de satt på min huv, jag hade inte en aning om vilka de var och de började kaxa när jag frågade om man sitter på andras bilar. 

Nej, fy för folk ibland 🤮

[Outlawly]
5/8/15, 12:38 PM
#4

Usch vad arg jag blir när jag läser sånthär. Folk har inge vett.

Känner samma sak inför att folk skriver med fingret i folks smuts på bilarna eller använder den andra bilen som dörrstopp. >:(

Jalking
5/8/15, 12:59 PM
#5

Jag kåserade lite i det ämnet på min blogg för några år sen.
Aggressiv P

densomundrar
5/8/15, 6:44 PM
#6

#4 minst lika illa :-(

Annons:
densomundrar
5/8/15, 6:49 PM
#7

#5 ser att jag inte är den enda som är lite fjantigt rädd om min bil. Alla som jag yttrat mina känslor till om detta problem tycker att jag är fjantig för bilen dör inte, tar inte skada och skulle den ta skada finns det redan andra.repor och bucklor på den. :-(

Gasoline
5/10/15, 7:20 PM
#8

Var på crusing i helgen och det är ett evigt hängande på de där Bilarna. När jag stod på utställningen så började en bekanta att hänga på grannens bil, varken jag eller han kände ägaren. Jag sa faktiskt till den gången, för man gör helt enkelt inte så. Fick till svar att det inte gjorde något för att det var bara en gammal skrothög (iof en rostig amazon, men man gör bara inte så! Ägaren till den bilen kanske inte tycker att det var en skrothög?! Första gången jag någonsin vågat säga ifrån, men det var nog för att jag kände den som gjorde det, och det kändes skööööönt :-)

träskallen
8/15/15, 9:27 AM
#9

Nämen det är som min far alltid säger; "Folk är det värsta som finns."

Gasoline
8/15/15, 8:25 PM
#10

#9 ja, ibland så men främst när det gäller respekt för andras saker.

Upp till toppen
Annons: