Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1573 ggr
[Ily143]
6/14/15, 6:27 PM

Bilen hittar inte bluetooth på mobilen

Hejsan! För ungefär en vecka sedan så gick det inte att koppla upp mobilen till bilen via bluetoothen längre. Det har funkat perfekt ända sedan jag köpte min bil, det är en Renault Captur Helly Hansen. Jag har haft så mycket att jag inte hunnit åka inom där jag köpte min bil, förutom idag och dom var stängda idag. Försökte titta på det själv och tog bort mobilenheten från bilen för att koppla om den men nu står det att den inte hittar någon enhet alls. Någon som vet något jag kanske kan försöka med själv innan jag åker till försäljaren? Jätte tacksam för svar och hoppas någon förstod vad jag menade hehe är inte så bra på sånt här tekniskt :)

Annons:
Gasoline
6/14/15, 7:11 PM
#1

Oj, nu är jag inte så haj på dessa fiffiga teknikprylar, men är bluetoothen på din mobil aktiverad som synlig? Bara en tanke, har råkat ut för liknande när jag försökt kopplat ihop min mobil med högtalare och annat via bluetooth.

[Ily143]
6/14/15, 9:53 PM
#2

#1 Ja jag skulle nog tro att den är det annars borde den väl ha hittats första gången? Men jag kanske har råkat trycka på något! Ska kolla på det tack så mycket! :)

Gasoline
6/14/15, 10:15 PM
#3

#2 Det var så lite så, det kanske inte ens är det som ställer till det men värt ett försök. När jag kopplar upp mobilen med högtalaren måste jag givetvis sätta på bluetooth först, sedan måste jag trycka på en knapp där det står något i stil med "aktivera synlig" eller liknande. Då är min bluetooth på mobilen synlig för andra enheter i 2 minuter tror jag och det går då att parkoppla. Efter den angivna tiden så görs bluetoothen osynlig för de enheter den inte är parkoppla med. Hoppas att det löser sig och lycka till :-)

Upp till toppen
Annons: