Annons:
Etikettveteranfordon
Läst 2231 ggr
Hundtassens
7/8/15, 12:39 PM

Mercedes w115 HJÄLP?

Hej hej, jag äger en mercedes w115 årsm 1975.  Det finns bara lite jag skulle behöva hjälp och tips med,  första är  att min hastighetsmätarvajer är trasig så jag måste byta ut den men vilket sätt är enklas? ta bort instrumentbrädet eller någon annan väg?

sen är det så att vi rostlagar på några ställen. Jag hade tänkt lacka den hos en lackverkstad men det ser ut som om pengarna inte räcker både till körkort, fixa bilen körduglig och lacka proffesionellt så jag tänkte att jag kan lacka på den hemma bara så den är körduglig. hur gör man det på bästa sätt? har ni tips och trix för lackning samt ferberedelser så får ni gärna dela med er.

jag älskar att hålla på och lägger ner mycket tid på att min pärla ska bli körduglig så kan man fortsätta därefter och göra den finare,  undrar också om någon vet vad för baksäte och stolar från en annan bil eller modell som funkar då jag måste byta dem men inte hittar några bra .

Tack i förväg för alla tips och råd

Annons:
Ride84XL
7/8/15, 7:03 PM
#1

Om man ändå måste fixa hastighetsmätaren kanske man kan justera så den går rätt också - typ 99% av bilarna har ju mätare som visar fel (för mycket). Ett tips bara, då jag tycker detta är väldigt irriterande. Inte så mycket för min egen del då jag har GPS och även radar som visar exakt hastighet - men andras hastighetsrekord o s v kan ju vara över 20 km/h fel… 

I t ex 110 km/h visar mätaren oftast allt från 113 till 122 km/h (och felet liksom spridningen mellan olika bilar ökar ju högre farten blir). Om jag snackar direkt med nån frågar jag alltid hur dom mätt farten. Men har dom använt bilens mätare vet man ju fortfarande inte hur stort felet var på den aktuella bilen, bara att den verkliga farten var lägre än det som säger.

Gasoline
7/9/15, 6:38 PM
#2

Vad kul att du vill fixa upp din bil :-) Det är ju ganska vanligt att rolla bilen om man lackar den själv, men det finns även färgsprutor att köpa för hemmabruk. Det bero helt på hur kinkig du är med hur lacken ser ut samt vilken typ av lack.

Hundtassens
7/12/15, 6:01 PM
#3

Älskar att fixa min bil, det ska bara se någorlunda ut då den om ett halvår- år kommer bli proffesionellt lackad så det ska ju bara se hyfsat ut liksom. :)

Gasoline
7/14/15, 4:10 PM
#4

Låter spännande, vi vill gärna se bild på den om du känner för att visa :-)

Hundtassens
7/14/15, 5:29 PM
#5

Absolut :D 

Gasoline
7/14/15, 5:50 PM
#6

Åh, vilken pärla. Den var ju jättefin :-) Lacken ser inte så illa ut tycker jag, inte på det kortet iallafall . Har du planer på att lacka den ordentligt senare så skulle jag låta den vara så länge, möjligen bättra på ev. lacksläpp och rost.

Annons:
Hundtassens
7/14/15, 9:15 PM
#7

lacken är solblekt som satan men mest rosten jag tänker på liksom :)

Ride84XL
7/22/15, 1:25 PM
#8

Den där var ju riktigt snygg. 

Nu är ju inte jag nån expert på lackarbeten, men det ser ju ut främst som det är där fram det är lite rostfläckar.

Upp till toppen
Annons: