Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 877 ggr
[Jimmy.L]
2015-07-24 14:34

Ombyggd epa körde ifrån polis

Vid 2.30-tiden i natt fick en mc-polis i Knivsta syn på en epa-traktor som kördes i en hastighet långt över de 30 kilometer i timmen som är maxgräns för fordonstypen, rapporterar P4 Uppland.

Aftonbladet

Annons:
Ride84XL
2015-07-24 17:05
#1

Hahahah 😂Fan va bäst alltså!

Gasoline
2015-07-31 20:49
#2

Tack för att du lade upp det där här på sidan Jimmy.L, läst detta tidigare i veckan och man kan ju fundera på hur genomtänkt det där var. Någon är ju inte rädd om ett ev. framtida körkort iallafall.. Många trimmar och fifflar med hastigheterna på mopeder och traktorer men 140 km/h är väl lite väl "häftigt"? 🤔

[Jimmy.L]
2015-07-31 21:04
#3

Ja där gick det lite väl fort.

Ride84XL
2015-08-02 20:21
#4

Ja, genomtänkt och genomtänkt. Dom gjorde ju det bästa av situationen kan man ju säga. Grisarna hade ju redan fått vittring på att det kördes för fort och det behöver ju inte vara så mycket vid det tillfället dom blev sedda. Det kan ju gått t ex 60 km/h lika bra, det är ändå långt över" 30 km/h. 

Har grisarna väl fått vittring på en så kan man ju inte göra så mycket mer än att stanna och "ta emot bajsmackan" eller försöka köra från dom. Hade dom stannat, DÅ hade dom garanterat fått försenat körkort (och andra "trevligheter" som beslagtaget fordon mm). Finns ju många fortkörare som gjort samma sak och sluppit bli av med körkortet - speciellt motorcyklar har ju bra förutsättningar att köra ifrån fanskapen.

Epan lär ju varit en bil som blev ombyggd till epa, reggad som det och sen återställd till vanlig bil igen efteråt 😃

[Jimmy.L]
2015-08-02 20:25
#5

#4 Vilka tror du kommer fram till en olycksplats först tror du? Dom du kallar för grisar ställer upp och hjälper dig vid en olycka. Nästa gång kan det vara din tur som behöver hjälp tänk på det!

Gasoline
2015-08-07 10:14
#6

#4 jag är ledsen men jag är nog en av de få som tycker att man inte smiter från polisen, vet man att man gjort något "fel" så får man helt enkelt stå sitt kast. Att sedan köra 140 km/h bara för att rädda sitt egna skinn och körkort men att riskera andras liv är för mig helt ofattbart och väldigt egoistiskt. Nu vet jag inte om det står i artikeln vart i Knivsta detta inträffade för det var ett tag sedan jag läste den, men samhället är inte så stort att det har massa stora vägar trotts att många bor där och att det finns massor av hus där och jag har svårt att tro att man kan hålla 140 km/h någonstans där utan att riskera andras liv.

Annons:
Upp till toppen
Annons: