Annons:
Etikettövriga-fordon
Läst 1071 ggr
Carronella1
9/18/15, 9:32 PM

Uppkörning

Min syster ska köra upp snart (bil) och hon är väldigt nervös… 

Jag undrar då om jag som är 13 snart 14 får sitta i baksätet medans hon kör upp som sällskap bara. 

Jag kommer inte att säga något men bara vara där som sällskap så att hon inte blir så stressad.

Får man det? Jag har ju ända 4 år kvar till jag ska köra upp så jag kan ju inte allt direkt. Då bör jag väl få följa med? 

(Snälla, svar så snabbt som möjligt)

Djurälskaren Hjärta

Annons:
Aleya
9/18/15, 9:39 PM
#1

Det måste den som hon ska köra med bestämma.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carronella1
9/18/15, 9:41 PM
#2

#1  Okej, tack

Djurälskaren Hjärta

filikjonkan
9/18/15, 9:44 PM
#3

När min syster skulle köra upp fick hon inte ha med sin vän. Men det beror nog på uppköraren. 

Håller tummarna för din syrra! - och om det mot all förmodan inte skulle gå nå bra (det kan hända även den bästa) så är det bara att boka ny tid. Men det går säkert bra 🙂

Aleya
9/18/15, 9:51 PM
#4

#2 vill dock förvarna att jag tror att det är större chans att du INTE får åka med faktiskt, tyvärr.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gasoline
9/20/15, 10:14 AM
#5

Vet inte om det finns någon regel på det men skulle kunna tro att de flesta provförättare inte tillåter passagerare i bilen under uppkörning, detta för att undvika ett ev störande moment under provets gång (ungefär som att man inte har med sig kompisar när man skriver prov i skolan). Nu tror jag absolut inte att du skulle sitta och prata eller störa, men de flesta väljer nog bort passagerare för att helt utesluta ett sådant möjligt scenario. Bästa är ju att fråg på plats. Jag önskar din syster lycka till med uppkörningen och snällt av dig att erbjuda dig att vara med som stöd :-)

Changrila
10/2/15, 8:57 AM
#6

När jag körde upp så frågade de om inte min pappa skulle åka med (jag hade övningskört till uppkörningen med honom). Körde upp flera gånger och det var samma sak varje gång. Såg många andra som hade föräldrar eller liknande med. Skulle alltså inte tro att det är något problem, men ja, det är såklart något som det måste frågas om i alla fall :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Annons:
Gasoline
10/6/15, 8:29 PM
#7

Hur har det gått, har hon kört upp än? :-)

Upp till toppen
Annons: