Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1445 ggr
oddahviing
4/7/16, 7:34 PM

Utländsk bil från Storbrittanien.

Jag hade tänkt att åka bil från storbrittanien med min partner med då en bil från uk (förarsäte på högra sidan) som är skattad och besiktad och allt sådant! Jag undrar hur länge man får ha en utländskbil i sverige, och hur gör man om man vill att den stannar i sverige permanent? Blir det mycket kostnader? Kan man bara skrota den efter att perioden gått ut och det inte är värt det?

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Jalking
4/9/16, 7:46 PM
#1

Om jag minns rätt så får man inte alls köra en utlandsregistrerad bil i Sverige med svenskt körkort. Men ta inte det som en sanning utan att kolla, jag kan minnas fel.

oddahviing
4/9/16, 9:52 PM
#2

#1 Han har skottskt körkort 🙂 Men jag ska mejla transportstyrelsen om detta. Det var intressant, nu börjar jag fundera om det med. Då får kanske inte jag köra bilen.

'-Headlights on the highway-'

Gasoline
4/12/16, 7:06 PM
#3

#1 hade ingen aning om att det gällde i Sverige men har hört att norskar inte får köra svenskregistrerade bilar i Norge med norskt körkort, så det kan mycket väl vara då att det gäller i Sverige.

oddahviing
4/12/16, 7:21 PM
#4

Vad jag läste på transportstyrelsen samt fick som svar är att är man från utlandet med en utländskbil finns ingen specifik tid som man får använda den i Sverige. Om jag däremot som svensk köper en bil från utlandet för att använda i Sverige måste jag regga den inom 7 dagar. Och om jag själv vill köra min partners bil från UK så ska han vara med mig i bilen!

'-Headlights on the highway-'

Upp till toppen
Annons: