Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 727 ggr
Lona
5/8/19, 2:46 PM

Rimligt pris?

Det är ju inte så mycket fart här inne men jag hoppas på några svar ändå. 👍 Hur sjutton vet man vad som är en rimlig kostnad för service och reparation? Det går inte att försöka kolla på nätet innan rep för oftast vet jag inte riktigt vad som är fel. (Ex "bromsarna gnisslar" - det kan vara allt från att de behöver smörjas lite till att alltihop behöver bytas…) Min bil börjar bli lite äldre, från 2007, så det blir förmodligen allt mer som behöver lagas. Senaste verkstan kändes väldigt proffsig och serviceminded men jag har som sagt ingen aning om hur deras priser ligger. På något sätt tänker man att "Berras bil" ute i skogen är billigare än "Fina bildoktorn" som ligger mer centralt men det stämmer kanske inte?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Jaguar_
5/18/19, 5:55 PM
#1

Det går ju slå upp de flesta bilverkstäder idag för att kolla betyg så man vet om man kommer till en vettig verkstad eller inte. Och sen så har de flesta olika priser så det är bara att välja 3 olika och se vad de tar. OCH som alltid är det alltid billigare att skaffa hem delar själv och låta verkstaden göra jobbet. Så det behöver inte bli så blodigt. Bara viktigt att veta vilken del det är man ska köpa och art nr så det inte blir helt galet.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Lona
5/19/19, 4:31 PM
#2

Tack för svar! Tror att priset var ok den här gången, dessutom hade de fixat lite smågrejer som de upptäckt. Det är klart att det också hamnade på fakturan, men bilen var gladare att köra och det berodde knappast på nytt avgassystem eller justering av parkeringsbromsen. 👍 En sån detalj som att de ställt klockan rätt, gamla verkstaden (som verkade ligga minst i samma prisklass) fixade aldrig sånt. Det är klart att jag kan göra det själv, men det ger pluspoäng från mig.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jaguar_
5/19/19, 4:49 PM
#3

Härligt! Inte alltid rätt att hitta rätt ställe med rätt priser och som matchar kunskapen de besitter. Ibland är det även bäst att lämna in till själva märket man har. De kan sina bilar bäst än någon som pysslar med alla märken. 😎

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Upp till toppen
Annons: