Motor iFokus

Motor

Etiketttesla
Läst 25 ggr
Pyttelite
0

Ross Gerber om Tesla

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Pyttelite
0

En av Teslas tidigaste investerare, Ross Gerber, har uppmanat Elon Musk att lämna posten som företagets vd om han inte ger upp sitt nya regeringsuppdrag.

Läs mer här:

https://www.affarsvarlden.se/artikel/tesla-investeraren-ross-gerber-kraver-att-musk-avgar-som-vd

• Redigerat 2025-03-20 10:44 av Pyttelite
johan
0

Ross har också tyckt att han borde väljas in i Tesla styrelse, och ändrat ton om Tesla när ingen ville det.

Många i testa-investerar-commityt har länge tyckte att Ross är en clown.

Jag har ingen stark uppfattning. Tycker han har haft vissa kloka poänger, men tycker på senare år att hans argumentation är mer politisk än saklig.

Men något han definitivt inte är längre, är generellt trovärdig.

Mvh // Johan

johan
0

Men jag delar uppfattningen om att Tesla borde vara en mer aktiv VD för Tesla.

Mvh // Johan

Pyttelite
0

Det är en naturlig reaktion när aktiekursen dyker att ifrågasätta VDn.

Vi får väl se hur styrelsen hanterar det hela - det finns ju andra saker som påverkar aktiekursen och den gamla sanningen gäller fortfarande att förluster/vinster gör man först då man säljer.

johan
0

#4: Ja, verkligen. Speciellt med ett bolag där kursen göra så stora svängningar som med Tesla. Vet inte hur många gånger man ansett att Elon skadat varumärket, borde avgå eller fokusera helhjärtat på Tesla, och ändå har kursen över tid ökat.

Köpet av Twitter är väl det som ligger närmast i tid före DOGE.

Detta är dock första gången jag faktiskt hållit med om att han borde välja om han ska vara politiker eller entreprenör. Jag hoppas han väljer det senare.

Mvh // Johan