Har du bytt till sommardäck nu?
Från och med den 1 april finns det inget krav på vinterdäck. Men den som kör med dubbade vinterdäck ska byta till sommardäck senast den 15 april – om det inte är vinterväglag. Då tillåts dubbdäcken vara kvar.
Från och med den 1 april finns det inget krav på vinterdäck. Men den som kör med dubbade vinterdäck ska byta till sommardäck senast den 15 april – om det inte är vinterväglag. Då tillåts dubbdäcken vara kvar.
Även om det inte finns något förbud att köra med dubbfria vinterdäck på sommaren, rekommenderar Transportstyrelsen byte till sommardäck.
Läs mer här:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag gjorde det i början av april. Sedan kom vintern tillbaka och bilen fick stå några dagar.
Blev, igen, lurad över att det var så vårigt och fint hela mars.
Mvh // Johan
Jag byter inte däck alls numera. Det känns inte som om det är lönt att lägga på dubbdäck. Blir det några dagar med snö och vinterväglag och jag måste ut så "snor" jag sambons bil. 😉
Jag kör på sådana där "året-runt-däck" även kallade "allround-däck" som satt på bilen när jag köpte den. Kan rakt av erkänna att det är BEDRÖVLIGA däck. Men jag är för snål för att byta till bättre däck innan de är utslitna. De är för MJUKA på SOMMAREN och för HÅRDA på VINTERN!
Så det bästa år alltid > sommardäck på sommaren och vinterdäck på vintern.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu