Vad stör du dig på i trafiken?
Här en lista från teknikens värld - vad stör du dig på?
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bil-och-trafik/man-stor-sig-pa-langsamma-bilister/
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Själv vet jag att vi i Sverige gick över till högertrafik på 60-talet.
Ändå kantas motorvägarna av långsamtgående fordon i vänsterfil - oftast med tom högerfil.
Dessa bilister skapar svansar av köer eftersom och en och annan börjar regelvidrigt köra om på högersidan.
Snälla lägg dig till höger på motorvägen om du inte ska köra om och ska du köra om så gör det snabbt och inte segdra.
Kör du om en lastbil är det att rekommendera att du kör snabbare än den.
- Redigerat 2023-08-03 10:54 av Pyttelite
Just den här bilen hade en lång klisterremsa på bakluckan som sa: ”Vänster körfält är till för omkörning, stockholmsjävlar”. Det var en lång text, precis som de där dekalerna man ibland ser på stora monstertruckar; ”jag transporterar tunga stenar”, som hänvisar till en tidigare miljöpartistisk ministers man som hade en stor miljöovänlig bil med flak där motiveringen till fordonsvalet var just att flytta tunga stenar. Ja, det är långsökt, och det är lite höhö över de här typen av dekaler, det är pajigt och de är inte särskilt roliga ens första gången man läser dem.
Vet någon var man kan köpa klisterremsan?
Läs mer här:
https://sverigesradio.se/avsnitt/hall-till-hoger-richard-myrenberg-pretoria
I dag var jag ute och körde bil för en gångs skull - har mest cyklat hela hösten.
Hamnade i ett maffigt snöoväder och modd på E4:an.
Plötsligt tog det stopp och jag satte på varningsblinkers som vanligt enligt tyskt mane’r praktiserade inte rettungsgasse men såg till att hålla avstånd till framförvarande.
Klart jag blev omkörd ett par gånger och förbipasserande fick sedan tränga sig in i gluggen jag skapat.
Själv tycker jag att det är kul att köra bil på vintern men det kräver en del av föraren men blir så trött på de som utmanar i halkigt underlag.
- Redigerat 2023-12-07 19:55 av Pyttelite